|
کدخبر: 184066

هشدار جدی به مالکان ایرانی بیت کوین!

یک موسسه آمریکایی به نام سایفرتریس، ۴/۵ میلیون آدرس بیت‌کوین مرتبط با ایران را شناسایی کرده و نهادهای دولتی آمریکا قصد دارند دسترسی ایرانیان به بازارهای مالی را قطع کنند.

بانک و بیمه هشدار جدی به مالکان ایرانی بیت کوین!

یک موسسه آمریکایی به نام سایفرتریس، ۴/۵ میلیون آدرس بیت‌ کوین مرتبط با ایران را شناسایی کرده و نهادهای دولتی آمریکا قصد دارند دسترسی ایرانیان به بازار های مالی را قطع کنند.
 صرافی بایننس بعد از اخطارهای متعدد از سوی نهادهای مالی کشورهای مختلف از جمله انگلستان و ژاپن قبول کرد با موسسه سایفرتریس، یک شرکت فعال در زمینه تحلیل داده و رهگیری تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، همکاری کند. 
سایفرتریس تاکنون چندین میلیون IP قابل شناسایی از کشورهای تحریم‌ شده از جمله کره شمالی، سوریه و ایران را جمع‌آوری کرده است.
مهم‌ترین نکته این است که تراکنش IP آدرس‌های ایرانی در جریان یک سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
برخی فکر می‌کنند با vpn و vps می‌توانند IP آدرس خود را مخفی کنند اما موسسه سایفرتریس با ابزارهای خود قادر به شناسایی IPP آدرس‌های و آدرس دقیق آن‌ها است.

ایوب ترابی، متخصص حوزه رمزارزها در این باره معتقد است:
 اگرچه صرافی‌هایی مانند بایننس به ایرانی‌ها در رابطه با فعالیت در این صرافی هشدار دادند اما فعالیت با فیلترشکن برای کاربران امکان‌پذیر است. 
به احتمال زیاد به زودی همه تراکنش‌های رمزارزها در صرافی برای تبدیل بیت‌کوین به یک دارایی فیزیکی نیازمند احراز هویت شود.
با توجه به موافقت بایننس برای همکاری با سایفرتریس هر لحظه امکان دارد حساب‌های ایرانیان در صرافی‌های خارجی بسته شود.
 چون طبق قوانین صرافی‌ها حق ندارند به کابران کشورهای تحریم شده خدمات بدهند و حتی حق دارند به دلیل استفاده غیرمجاز از خدمات آن‌ها از کاربران ایرانی شکایت کنند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها