|
کدخبر: 180131

یک پیش بینی ترسناک درباره بیت کوین

تحلیلگر برجسته ریزش شدید بیت کوین را پیش بینی کرد.

بورس یک پیش بینی ترسناک درباره بیت کوین

مایکل بوری  (Michael Burry)، مالک صندوق‌ پوشش ریسک  Scion Capital که پیش از این به‌خاطر پیش‌بینی بحران مالی سال ۲۰۰۸ آمریکا به شهرت رسیده بود، در مورد سفته‌بازی‌ها در بازار رمزارزها و سهام میم (Meme) هشدار داد.

مایکل در توییتی که اکنون پاک شده است به دنبال‌کنندگانش در مورد "مادر تمام سقوط‌ها" هشدار داد.

مایکل مدعی است روند صعودی شکل گرفته به دلیل هیجانات و سفته‌بازی‌ها در رمزارزها به بازار سایدی (Side) ختم نمی‌شود و این بازار میلیاردها دلار ریزش خواهد داشت و جمعیت سرمایه گذاران خردی که ورشکسته می‌شوند به اندازه یک کشور خواهد رسید.

مایکل بوری کمی از شهرت خود را مدیون فیلم رکود بزرگ (The Big Short‎) به کارگردانی و نویسندگی آدام مک‌کی است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام نوشتهٔ مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی، دربارهٔ بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است که بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی را به ارمغان آورد.

مایکل در توییت دیگری نسبت به لوریج زیاد استفاده شده در بازار رمزارزها هشدار داد. اوایل این هفته وی در با حضور در برنامه‌ای نگرانی‌های خود نسبت به بزرگ‌ترین حباب سفته‌بازی تمام تاریخ بیان کرد.

در ماه مارس بوری ادعا کرده بود بیت کوین نسبت به فرصت‌هایی که ایجاد کرده، ریسک‌های بیشتری به همراه دارد. وی اضافه کرد بانک‌های مرکزی با نظارت بر رمزارزها می‌توانند وضعیت این دارایی‌ها را سامان بخشند.

منبع: نبض بورس
  • ناشناس ارسالی در

    علم، پیشرفت و اتفاقات بشری قابل پیش بینی نیست.

ارسال نظر