|
کدخبر: 181856

بررسی بازدهی بازارها / قیمت سکه افزایش یافت + نمودار

امروز ۵ تیرماه ۱۴۰۰ قیمت دلار سنا وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد. قرار گرفتن نرخ انتهایی سنا بالای ۲۴ هزار تومان از ۲۵ فروردین امسال سابقه نداشت. دلار بازار آزاد نتوانست بالای مرز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان پایدار بماند.

بانک و بیمه بررسی بازدهی بازارها / قیمت سکه افزایش یافت + نمودار

قیمت دلار آمریکا عصر روز پنج‌شنبه روی ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان قرار داشت. نرخ ابتدایی دلار در شروع معاملات امروز ۲۸۰ تومان از عصر روز پنج‌شنبه بالاتر بود. قیمت دلار آمریکا کار خود را با قیمت ۲۴ هزار و ۳۸۰ تومان آغاز کرد، در ادامه باز هم افزایش یافت و از مرز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کرد. تحلیل‌گران مرز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان را برای دلار مهم عنوان می‌کردند و معتقد بودند پایداری دلار بالای این سطح می‌تواند انتظارات افزایشی را در بازار تقویت کند. قیمت دلار بالای این سطح باقی نماند، در ادامه معاملات قدری افت کرد و معاملات امروز را با قیمت ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان به پایان رساند.

در معاملات امروز افزایش قیمت درهم و ورود آن به کانال ۶ هزار و ۷۰۰ تومان نیز جالب توجه بود. درهم امارات معاملات امروز را با قیمت ۶ هزار و ۶۸۰ تومان آغاز کرد، نرخ درهم تا ۶ هزار و ۷۴۰ تومان نیز بالا رفت و معاملات امروز را با قیمت ۶ هزار و ۷۱۰ تومان به پایان رساند.

واکنش بازار متشکل به افزایش قیمت دلار آزاد

همراه با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حجم عرضه دلار متشکل افزایش یافت. عرضه دلار متشکل نسبت به روز پنج‌شنبه ۱۷۴ درصد رشد کرد و روی ۸ میلیون و ۷۱ هزار قرار گرفت. در طول هفته گذشته عرضه دلار تا این مقدار بالا نرفته بود.

افزایش نرخ انتهایی دلار سنا و ورود آن به کانال ۲۴ هزار تومان نیز در معاملات امروز جالب توجه بود. نرخ انتهایی سنا در انتهای هفته گذشته به مرز ۲۴ هزار تومان نزدیک شده بود، امروز نرخ سنا نسبت به روز پنج‌شنبه ۱۸۷ تومان رشد کرد و روی ۲۴ هزار و ۶۳ تومان قرار گرفت. نرخ انتهایی سنا از ۲۵ فرودین به این کانال وارد نشده بود، در نتیجه ورود نرخ انتهایی سنا به کانال ۲۴ هزار تومان به نوعی یک رکورد دو ماهه محسوب می‌شود.

قیمت سکه امامی همراه با افزایش قیمت دلار در معاملات امروز رشد کرد و از مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گذشت. سکه امامی که عصر پنج‌شنبه روی ۱۰ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان قرار داشت، معاملات روز شنبه را با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان آغاز کرد، سکه در ادامه باز هم رشد کرد و در نهایت روی ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قرار گرفت.

به طور خلاصه می‌توان گفت. امروز قیمت دلار آمریکا افزایش یافت و از مرز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کرد، اما نتوانست بالای آن مرز پایدار بماند و کار خود را با قیمت ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان به پایان رساند. درهم امارات بالای ۶ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت. عرضه دلار متشکل با افزایش قیمت دلار آزاد افزایش یافت. نرخ دلار در سامانه سنا وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد و قیمت سکه امامی همراه با افزایش قیمت دلار رشد کرد.

بازدهی+نمودار

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها