|
کدخبر: 174895

بیمه شدن رانندگان تاکسی به کجا رسید؟

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار راننده تاکسی در انتظار تصمیم دولت برای بیمه شدنشان هستند، گفت: بیمه تاکسیرانان هزینه برای دولت ندارد و دلیل تعلل شان مشخص نیست.

بانک و بیمه بیمه شدن رانندگان تاکسی به کجا رسید؟

محمد روشنی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در واکنش به صحبت‌های اخیر مرتضی تضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور که گفته است: نیمی از بیمه شدگان تاکسیرانی، راننده تاکسی نیستند. اظهار داشت: این مساله در مورد تاکسیرانی تهران صدق نمی‌کند.

به گفته وی تاکسیرانان تهرانی کد شناسایی دارند و تا به حال ۱۰۰ هزار راننده تاکسی در تهران شناسایی شده‌اند.

مقاومت دولت در مقابل بیمه کردن ۱۰ هزار راننده تاکسی تهرانی

وی درباره وضعیت بیمه تاکسیرانان تهرانی نیز اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در حوزه بیمه این است که به ما قول داده بودند که ۱۰ تا ۱۱ هزار راننده تاکسی را بیمه کنند و با وجود جلسات متعددی که در مجلس با حضور نائب رییس مجلس و رییس سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها داشتیم اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تاکید کرد: روند بیمه شدن رانندگان تاکسی هزینه مضاعفی را برای دولت به دنبال ندارد و به ازای هر راننده تاکسی بازنشسته می‌توانند یک راننده را بیمه کنند و هیچ هزینه‌ای را متحمل نمی‌شود اما برایمان مشخص نیست چرا در مقابل آن مقاومت وجود دارد.

اضافه شدن تاکسی‌های هیبریدی و برقی به ناوگان حمل و نقلی تهران از اواخر سال ۱۴۰۱

‌مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه تاکسیرانی به دنبال افزایش ناوگان تاکسی‌های هیبریدی و برقی است، ابراز داشت: اخیراً تفاهم نامه‌ای با شرکت‌های دانش بنیان برای تامین تاکسی‌های هیبریدی امضا کرده‌ایم و امیدواریم این تفاهم نامه به زودی به منصه ظهور برسد.

وی درباره زمان ورود تاکسی‌های هیبریدی و برقی نیز گفت: با همراهی شرکت ایران خودرو از محل این تفاهم نامه از اواخر سال ۱۴۰۱ تا اوائل سال ۱۴۰۲ این تاکسی‌ها وارد تهران می‌شوند.

تهران ۷۰۰ راننده تاکسی زن دارد

روشنی درخصوص وضعیت تاکسی بانوان نیز توضیح داد، تاکسیرانی ۷۰۰ راننده تاکسی زن دارد و به دنبال افزایش ناوگان با حضور زنان تاکسیران هستیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین ناوگان‌های حمل و نقلی جهان در دنیا متعلق به تهران با ۷۰ هزار تاکسی است، گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه ۲۰۰ نفر از راننده‌های تاکسی در شهر تهران را بر اثر این ویروس منحوس از دست داده‌ایم.

هنوز تصمیمی برای واکسیناسیون تاکسیرانان گرفته نشده است

‌وی ادامه داد: اما متاسفانه با وجود تعداد بالای شهادت این مدافعان خدمت در ایام کرونا، هیچ تصمیمی مبنی بر واکسیناسیون تاکسیرانان گرفته نشده است.

روشنی با بیان اینکه با راه اندازی کیف پول الکترونیکی در تاکسی‌ها جهت جلوگیری از رد و بدل شدن ویروس کرونا به وسیله پول نقد بیش از ۱۵ هزار تاکسی به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کیف پول الکترونیکی یا کیو آر کد مجهز شده‌اند. ابراز داشت: اما این اقدام در کنار کاور کردن محیط اطراف راننده باز هم باعث صفر شدن فوتی‌ها نشده است.

منبع: مهر
  • محمد ارسالی در

    با سلام چراسازمان مشکلات بیمه رانندگان ب ا رئیس جمهور ومقام معظم رهبری مکاتبه نمی کنند واقعا چرا...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها