|
کدخبر: 174570

قیمت دلار فردا به کدام سو می رود؟ (۳ خرداد)

روز جمعه مهلت سه ماهه مجلس برای لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا تمام شد ولی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که گویا نمایندگان مردم قصد دارند مجددا توافق قبلی را به مدت یکماه تمدید کنند؛ حالا بازار ارز منتظر این تصمیم مهم است و درصورتی که توافق ایران با آژانس تمدید نشود شاهد بالارفتن حجم خرید‌ها و رشد قیمت دلار خواهیم بود.

بانک و بیمه قیمت دلار فردا به کدام سو می رود؟ (۳ خرداد)

در بهمن ماه پارسال وزیر امور خارجه به فرصت یک‌ماهه برای آمریکا به جهت برداشتن تحریم‌ ها علیه ایران هشدار داد اما با توجه به کشمکش‌هایی که بین دو کشور وجود داشت، اوایل اسفندماه مجلس شورای اسلامی تصمیم به تمدید سه ماهه مهلت آمریکا برای لغو کامل تحریم‌ها گرفت؛ حالا روز جمعه ضرب‌العجل سه ماهه مجلس هم به پایان رسید ولی خبری از برداشته شدن هیچ یک از تحریم‌ها نیست.

از آنجا که مذاکرات مشترک برجام در وین از ابتدای سال آغاز به کار کرده و همچنان هم ادامه دارد، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از احتمال تمدید دوباره مهلت قبلی است؛ امروز منابع خبری گزارش دادند، یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفته است که با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس، احتمال تمدید مشروط توافق قبلی به مدت یک ماه وجود دارد.

بازار ارز آماده‌باش تصمیمات بهارستان

حالا با توجه به تاثیرگذاری بالای این تصمیم در روند قیمت دلار، امروز بازار ارز به حالت تعلیق درآمده و معامله‌گران گوش به زنگ هستند تا رفتار متناسب با تصمیم مجلس را نشان دهند؛ به گفته فعالان بازار ارز چنانچه این مهلت به مدت یک ماه دیگر تمدید شود، بازار ارز طبق روال گذشته منتظر اقدامی از سمت نشست وین خواهد بود و درصورت عدم تمدید، شاهد افزایش خرید و رشد قیمت دلار خواهیم بود.

بی‌توجهی بازار به وعده روحانی

روز چهارشنبه چهارمین دور مذاکرات وین به پایان رسید و به‌رغم آنکه اخبار خوبی از این نشست مخابره شد اما دلار واکنشی به سیگنال‌های مثبت نشان نداد که به گفته فعالان بازار ارز این بی‌توجهی، نشانه انتظار بازار برای یک اقدام عملی و خنثی شدن تاثیر اخبار و اظهارات است. به همین دلیل دلار از روز گذشته تا دومین روز خرداد ماه در قیمت ۲۲۸۰۰ تا ۲۲۹۰۰تومان نوسان دارد و حتی باوجود اینکه امروز روحانی وعده داده که به مذاکرات وین تا توافق ادامه خواهیم داد، اما قیمت دلار نقدی و فردایی جابه‌جایی نداشته است.

همچنین گفتنی است که ثبات ارزش درهم در سطح ۶۲۰۰ تا ۶۳۰۰تومان از دیگر دلایل عدم تغییر قیمت دلار طی چند روز گذشته بوده؛ درواقع ثبات نرخ درهم با تاثیرگذاری بر انتظارات معامله‌گران باعث کنترل حجم خرید و فروش‌ها و در نهایت عدم تغییر قیمت دلار شده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها