|
کدخبر: 172815

پیش بینی آینده قیمت طلا + جزئیات

با غلبه بر احساسات صعودی ، قیمت طلا می تواند به بالای ۱۸۵۰ دلار برسد.

بانک و بیمه پیش بینی آینده قیمت طلا + جزئیات

آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد ، افزایش فشارهای تورمی و عدم اطمینان اقتصادی مجدد همچنان احساس قدرت صعودی را در بازار طلا در بین تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران خرده فروشی ایجاد می کند.

این هفته نوسانات در بازار طلا افزایش یافت. هنوز ، تحلیلگران گفته اند که برای فلز گرانبها سطح ۱۸۵۰ دلار ، یک سطح فنی حیاتی است که می تواند موجب عقب نشینی قیمت ها از این سطح شود.

رابین بهار ، تحلیلگر مستقل بازار گفت: سوال این است؛ به دلیل افزایش تورم ، آیا فدرال رزرو مجبور می شود زودتر از حد انتظار نرخ بهره را افزایش دهند؟ اگرچه تورم در حال افزایش است ، اما به دلیل داده های اقتصادی که مشاهده کرده ایم ، من فکر می کنم فدرال رزرو فضا برای صبر و حوصله دارد و این از طلا حمایت می کند. با بازگشایی اقتصاد ، توجیه می شود که تورم بالاتر می رود ، اما داده های اقتصادی هنوز نابرابر است.

در این هفته ، ۱۳ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از این تعداد ، ده تحلیلگر ، یا ۷۷٪ ، گفتند که آنها طلا را صعودی پیش بینی می کنند. در همان زمان ، یک تحلیلگر ، یا ۸٪ ، گفتند که آنها در هفته نزولی پیش بینی می کنند. دو تحلیلگر یا ۱۵٪ اظهار داشتند که قیمت طلا را به صورت خنثی می بینند.

در همین حال ، در مجموع ۴۶۴ رأی در خرده فروش های آنلاین گرفته شد. از این تعداد ، ۳۳۰ پاسخ دهنده یا ۷۱ درصد به دنبال افزایش طلا در هفته بودند. ۸۰ پاسخ دهنده دیگر ، یا ۱۷٪ ، روند کمتری در نظر داشتند، در حالی که ۵۴ رای دهنده ، یا ۱۱٪ ، بی طرف بودند.

به دلیل مسائل فنی ، مشارکت در نظرسنجی های خرده فروش به طور قابل توجهی کمتر از حد متوسط بود.

شان لوسک ، مدیر هیدجینگ تجاری شرکت والش ، گفت که او طلا را صعودی پیش بینی می کند. نه تنها به دلیل داغ شدن تورم ، بلکه در حال افزایش تنش های ژئوپولتیک در خاورمیانه با ادامه درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان در نوار غزه تشدید موجب افزایش طلا خواهد شد.

او گفت: من فکر می کنم در چند هفته آینده می توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت طلا برخی از جریان های امن را به خود جلب کند و این می تواند قیمت ها را به بالای ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برساند.

لوسک اضافه کرد که پیش بینی او این است که قیمت طلا در نهایت به ۱۹۰۰ دلار در هر اونس بازگردد و نسبت به سال قبل از شروع روند صعودی قوی جدید خنثی باشد.

آدریان دی ، رئیس شرکت Adrian Day Asset Management ، گفت که او قیمت طلا را صعودی پیش بینی می کند زیرا سرمایه گذاران دوباره این فلز گرانبها را به عنوان یک دیوار در برابر تورم در نظر دارند.

او گفت: احساسات تغییر کرده و سرمایه گذاران که در نیمه دوم سال گذشته طلا را رها کرده بودند اما امروز همراه با تورم در حال بازگشت هستند. فدرال ممکن است بگوید که تورم فقط موقتی است ، اما بازار طلا این باور را ندارد.

دارین نیوزوم ، رئیس تحلیل Darin Newsom ، گفت که او در کوتاه مدت طلا را صعود پیش بینی می کند. او گفت انتظار دارد ضعف فنی بیشتری در دلار آمریکا دیده شود. با این حال ، او افزود که سطح ۱۸۸۳ دلار می تواند سطح مقاومت کوتاه مدت را نشان دهد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها