|
کدخبر: 161746

اعلام اولین قیمت دلار و یورو در سال 1400+ جدول

اولین قیمت دلار۱۴۰۰ در بازار متشکل ۱۶۰۰ تومان بالاتر از قیمت دلار در آخرین روز کاری سال ۱۳۹۹ بود.

بانک و بیمه  اعلام اولین قیمت دلار و یورو در سال 1400+ جدول

در حالی که بازار آزاد ارز در تعطیلات به سر می برد و اعلام قیمتی نمی شود بازار متشکل ارزی از امروز دوم فروردین شروع به اعلام نرخ کرد.

 در اولین اعلام قیمت در این بازار نرخ کشف شده برای دلار ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان بود که در مقایسه با آخرین قیمت دلار در سال ۹۹ حدود ۱۶۰۰ تومان افزایش یافته بود.

بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز است در این بازار صرافی های مجاز اقدام به خرید و فروش ارز می کنند و ارز خریداری شده در این بازار می توانند با دو درصد بالاتر در بازار آزاد بفروشند. نزدیک به ۲۰۰ صرافی بانکی و و غیر بانکی در این بازار حضور دارند.

قیمت دلار و یورو در دوم فروردین

اولین قیمت دلار سال ۱۴۰۰ به طور ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان کشف شد اما یک ساعت بعد قیمت دلار با ۶۰۰ تومان کاهش به ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. این روند کاهشی تا نیمه روز امروز ادامه یافت تا نهایتا قیمت دلار ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شود. قیمت بسته شده در پایان کار ۷۵۰ تومان از قیمت باز شده در ابتدای روز کمتر شد.

البته قیمت دلار بسته در بازار متشکل نسبت به آخرین قیمت دلار در ۲۸ اسفند سال گذشته حدود ۸۵۰ تومان بیشتر است. بدین ترتیب در اولین روز کاری بازار متشکل برای قیمت دلار سه اتفاق افتاد.

نخست: قیمت دلار در شروع کار دو کانال بالاتر از قیمت پایانی اسفند باز شد.

دوم: قیمت بسته شده دلار در این بازار ۸۵۰ تومان بالاتر از قیمت پایانی اسفند بود تا اولین روز این بازار افزایشی ثبت شد.

سوم: قیمت پایانی دلار در بازار متشکل در نهایت یک کانال بالاتر از قیمت پایانی در سال ۱۳۹۹ بوده است.

قیمت یورو نیز در این بازار ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد، قیمت یورو در بازار سنا نیز که متوسط نرخ ارز در بازار است ۲۸ هزار و ۳۱۰ تومان اعلام شده است که در مقایسه با آخرین نرخ ثبت شده در سال گذشته ۲۰۰ تومان افزایش نشان می دهد.  

ارز-دلار

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    لجن بخوره در این قیمتها

ارسال نظر