|
کدخبر: 151208

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۱۳ بهمن)

امروز قیمت دلار برخلاف روز گذشته نوسان چندانی نداشت و در سطح ۲۴۴۰۰تومان یعنی حدود ۴۰۰تومان ارزان‌تر از نرخ دیروز معامله شد که دلیل این آرامش، اولا نبود اخبار جدید در ارتباط با مواضع برجامی کشور‌ها و دوم ثبات نرخ درهم بوده است.

بانک و بیمه پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۱۳ بهمن)

روز گذشته دلار کار خود را با قیمت ۲۸۸۵۰تومان که بالاترین سطح ارزش اسکناس آمریکایی طی ۱۸روز گذشته بود، به پایان رساند ولی در اولین ساعات معاملات امروز ۲۵۰تومان کاهش یافت و به ۲۴۶۰۰تومان رسید.

از آنجا که روز گذشته بازار تحت تاثیر اخبار سیاسی مربوط به تحریم‌ها هیجانی شده بود، امروز به تخلیه شوک‌های روانی حاصل از آن پرداخت و با توجه به نبود سیگنال جدید از این سمت قیمت دلار تا ۲۴۴۰۰تومان پایین آمد اما یورو روند افزایشی پیش گرفت و درحالیکه دیروز تا ۲۹۱۰۰تومان افت کرده بود، در بازار امروز به ۲۹۳۵۰تومان رسید.

صرافی‌ملی امروز کار خود را با ۲۰۰تومان افزایش آغاز کرد و به این ترتیب دلار با قیمت ۲۳۹۲۰ و یورو ۲۹۰۵۰تومان در تابلوی این صرافی نمایان شد و تا پایان روز هم در همین نرخ باقی ماند؛ در دیگر صرافی‌ها نرخ ارز افزایش بیشتری داشت به طوریکه دلار با رشد ۵۰۰تومانی به ۲۳۸۵۰ و یورو با رشد ۳۰۰تومانی به ۲۸۶۵۰تومان رسید.

بعد از یک روز هیجانی، امروز بازار ارز حال‌وهوای آرامی داشت و دلار دچار نوسانات صعودی نشد که دلیل آن به گفته فعالان بازار، نبود اخبار سیاسی جدید مربوط به برجام و آینده تحریم‌ها و تخلیه شوک روانی خبرهای روز گذشته، افزایش حجم فروش در نرخ ۲۴۸۵۰تومان و ثبات ارزش درهم در سطح ۶۷۷۰تومان بوده است.

اما در کل این روزها انتظار معامله‌گران بازار ارز به دلیل مبهم بودن آینده تحریم‌ها و دریافت سیگنال‌های منفی از برخی اخبار سیاسی، تغییر کرده و درحالیکه تا هفته گذشته تصور می‌شد خبر‌های خوش درباره روابط دیپلماسی دو کشور و نیز منابع بلوکه شده ایران در راه است و دلار هم تا حدود ۲۰تومان پایین خواهد آمد، از اواخر هفته پیش در پی اظهارنظر‌های مقامات برخی کشور‌ها نسبت به برجام، نگاه معامله‌گران نسبت به این موضوع بدبین و انتظارات تورمی آن‌ها تشدید شده است.

حالا در شرایطی که جو بازار ارز تحت تاثیر خبرهای منفی و شایعات پیرامون آن صعودی شده و اوضاع بر وفق مراد نوسان‌گیران است، دلار این بار برای ورود به مدار نزولی به خبرهای مثبت قوی‌تری درمورد برجام و تحریم‌ها نیاز دارد و در غیر این صورت کاهش‌های چند صد تومانی از ماندگاری بالایی برخوردار نخواهد بود؛ از طرفی تا زمانی که درهم از سطح ۷۰۰۰تومان عبور نکند و خبرهای منفی دیگری به گوش نرسد، دلار کانال‌های بالای ۲۴هزار تومان را نیز فتح نخواهد کرد؛ درمورد روند نرخ ارز در بازار فردا ۱۳بهمن ماه نیز پیش‌بینی فعالان این است که درصورت ثبات شرایط فعلی و نبود سیگنال کاهشی یا افزایشی، قیمت دلار و یورو نوسان نخواهد داشت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • بهرام ارسالی در

    تا کنون چند سالی هستش که بانک مرکزی به ب هانه تحریم جیب مردم رو خالی میکنه و هر ر وز داستانهای جدیدی داره ، از طرفی دلار ه یچ ربطی به تحریم نداره ولی به نام تحریم ایجاد گرونی و از بین بردن ارزش پول ملی ک ردند ، واقعا خیلی جالب هستش که این سودجو یی هست یا مدیریت ؟ مردم دیگه توان خرید ن دارند عقاید از بین رفته ، آیا کسی مسولیت پذیر هست ؟ هر روز بدتر و بدتر . . . بهت ره با واقعیت زندگی کنیم در کشوری که بانک بین 18% تا 20% سود بانکی میده وای مصیب تا از طرفی همتی میگه نرخ ارز به بانک مرک زی مربوط نیست !!!! پس به کی مربوطه ؟؟؟ ا ز طرفی میگه این همت بانک مرکزی بود که دل ار رو کنترل کرد !!! کدوم حرف درسته ؟ ایش ون کار میکنه و حقوق میگیره پس منتی نداره !!!! خلاصه بدجور گیر کردیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها