|
کدخبر: 139700

آخرین تغییرات قیمت طلا، سکه و ارز (۱۵ آذر)

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه و افزایش نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۹۱۲ هزار تومان رسید.

بانک و بیمه آخرین تغییرات قیمت طلا، سکه و ارز (۱۵ آذر)

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر خوشبینی به تدابیر محرک مالی آمریکا و افت ارزش دلار افزایش یافت و در مسیر ثبت بیش از سه درصد رشد هفتگی قرار گرفت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل در روز جمعه با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴۳ دلار و ۹۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه ۱۲ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۱۸۴۲ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست شرکت دیلی فارکس، روند صعودی طلا تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار قوی است و قیمت‌ها از نظر تکنیکال به وضعیت بیش‌فروش رسیده بودند و بنابراین افزایش اخیر طلا، یک بهبود تکنیکال محسوب می‌شود.

این فلز ارزشمند می‌تواند در سطوح ۱۸۰۰ دلار و ۱۷۵۰ دلار حمایت قوی پیدا کند. با این حال یانگ هشدار داد اگر بهبود اقتصادی سریع‌تر شود و تورم بیش از حد رشد کند، بانک مرکزی آمریکا ممکن است روند تسهیل سیاست پولی را متوقف کند و این امر به قوی شدن دلار منجر خواهد شد.

دلار آمریکا در معاملات روز جمعه کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از اوال نوامبر قرار گرفت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

بسته کمک مالی ۹۰۸ میلیارد دلار که از حمایت اعضای هر دو حزب حاکم در آمریکا برخوردار است، در کنگره مورد بررسی قرار دارد و نمایندگان محافظه‌کار از آن حمایت کرده‌اند.

عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، کاهش هدف‌گذاری شرکت فایزر در توزیع واکسن کووید۱۹ به دلیل اختلالات عرضه بود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند که قرار است بعدازظهر روز جاری از سوی وزارت کار منتشر شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۹ سنت رسید و در مسیر ثبت شش درصد رشد هفتگی قرار دارد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۳ درصد صعود کرد و به ۱۰۴۳ دلار و ۱۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، در ۲۳۲۸ دلار و ۸۲ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌‌شنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۹، با ۲۲۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۵،۶۹۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۹، با ۴۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۱،۱۵۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۱۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۱۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۳۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۹۱۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز
  • حامد ارسالی در

    خودمون کردیم که لعنت بر خودمون کردیم
    اگه زمانیکه جنس گران میشد صف نمی بستی م
    و چیزی نمخریدیم این وضعیت ما نبو د پس هر بلایی که سر ما بیارند حقمون تا ز مانیکه این اخلاق ترک نکنیم همین آش است ه مین کاسه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بحران گرانی وتورم وسرخط آن رابایددر صرافیهای خ فردوسی تهران وسکه وطلافروشان پیداکرداگربحث ارزوسکه ودلارمهارنشودوضعیت مناسبی برای مهارگرانی وجودنداردونارضایت ی اجتماعی بوجودمیایدمتاسفانه بدلیل عدم ک نترل قیمت دلارقیمت حتی موادخوراکی داخلی رابه دلارربط میدهنددولت درآستانه انتخابا ت ۱۴۰۰ باارزانی کالاوخدمات بایدبرای مردم ایجادشعف ونشاط نماید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها