|
کدخبر: 140986

پیش ‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: تقاضای مردم برای خرید و فروش طلا اندکی بیشتر شده است. با وجود افزایش تقاضا، اگر انس جهانی طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشند بازار طلا در هفته پایانی آذر روند آرامی دارد.

بانک و بیمه پیش ‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر، در شب یلدا تقاضای خرید طلا روند افزایشی داشته است. چنانچه انس جهانی طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشند بازار طلا در هفته پایانی آذر روند آرامی دارد.

در هفته سوم آذر با روند صعودی قیمت دلار قیمت طلا در بازارهای داخلی مجدد افزایش یافت. بعد از قیمت دلار علت افزایش قیمت طلا در بازار داخلی ایران به نوسان صعودی انس جهانی طلا مرتبط می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: در پایان هفته سوم آذر تقاضای مردم برای خرید طلا افزایش یافته است اما این تقاضا در حدی نیست که به منجر به التهاب قیمت شود.

مسعود یزدانی به تجارت‌نیوز گفت: در چند ماه گذشته سفته‌بازها به طور غیر فیزیکی و کاغذی طلا خرید و فروش کردند این در حالی است که امروز خبری از سفته‌بازها نیست اما تقاضای مردم برای خرید و فروش طلا اندکی بیشتر شده است.

تقاضای خانگی طلا چندان زیاد نیست

او اظهار کرد: البته تقاضای خانگی طلا هم چندان زیاد نیست. امیدواریم شب یلدا تقاضای مردم برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شود؛ چرا که فعالان بازار طلا از رکود دائم این بازار خسته شدند. امروز قیمت طلا از یک بسته آجیل شب یلدایی بیشتر است. پس خانواده‌ها بهتر است به جای آجیل طلا بخرند.

پیش از این هفته گذشته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «چنانچه قیمت دلار ثابت باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا هفته آینده روند ثابتی داشته باشد. در غیر اینصورت با افزایش قیمت دلار قیمت طلا در بازار ایران بالا می‌رود.»

حال باید دید در روزهای پایانی سال میلادی تقاضا برای خرید دلار و طلا افزایش می‌یابد یا خیر؟ چنانچه تقاضا برای خرید دلار افزایش یابد به گفته فعالان بازار طلا باید منتظر شوک دوم افزایش قیمت طلا باشیم.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر