|
کدخبر: 120620

همزمان با هفته تعاون؛

رونمایی از «بسته اعتباری فرصت ناب تعاون» در بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون در راستای تحقق شعار "جهش تولید"، همزمان با گرامی داشت هفته تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی در این بخش از «بسته اعتباری فرصت ناب تعاون » رونمایی کرد.

همزمان با فرارسیدن هفته تعاون، بانک توسعه تعاون از اعطای تسهیلات ویژه ۱۰۰ میلیارد ریالی به تعاونگران و فعالان اقتصادی با تنفس ۴ ماهه در بازپرداخت خبر داد.

بانک توسعه تعاون در راستای تحقق شعار "جهش تولید"، همزمان با گرامی داشت هفته تعاون به عنوان تنها بانک تخصصی در این بخش از «بسته اعتباری فرصت ناب تعاون » رونمایی کرد.

تسهیلات موضوع "بسته اعتباری فرصت ناب تعاون" که با اولویت حمایت از شرکت‌های تعاونی مورد تصویب هیآت مدیره بانک توسعه تعاون قرار گرفته حداکثر تا ۱۰۰ میلیارد ریال و فرصت ویژه ۴ ماهه تنفس در بازپرداخت طراحی شده که بر اساس هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات موثر از سوی این بانک به بخش‌های مختلف تعاون اعم از تولیدی و خدماتی و نیز اصناف و بنگاههای اقتصادی خارج از بخش تعاون با اولویت اشتغالزایی در اقتصاد ملی پرداخت خواهد شد.

موضوع تسهیلات فوق به منظور رونق بخشی به تولید و فضای کسب و کار، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز بابت تامین مواد اولیه و حمایت از نیروی کار شاغل در بخش‌های متقاضی دریافت تسهیلات است.

بر اساس این طرح، مبلغ تسهیلات مطابق با نیازسنجی بنگاه اقتصادی متقاضی و بر اساس صورتهای مالی و کیفیت فعالیت و چرخش مالی درخواست‌کننده تسهیلات، حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال به ازای شرکت‌های تعاونی و حداکثر تا سقف ۴۰ میلیارد ریال بابت شرکت‌های خارج از تعاون، همچنین حداکثر تا سقف ۲۰ میلیارد ریال بابت اشخاص حقیقی بخش تعاون و تا سقف ۱۰ میلیارد ریال بابت سایر فعالان اقتصادی بر اساس چارچوب ضوابط و مقررات اعتباری بانک پرداخت می‌گردد.

گفتنی است نرخ این تسهیلات با نگاه حمایتی از بخش تعاون، ۱۵ تا حداکثر ۱۶ درصد برای تعاون گران و ۱۷ تا حداکثر ۱۸ درصد برای سایر فعالان اقتصادی، بر اساس عقد مرابحه، پیش‌بینی شده که دوره بازپرداخت آن حداکثر ۲۴ ماه شامل ۴ ماه تنفس خواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر