|
کدخبر: 117110

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

مهمترین اخبار بانک و بیمه امروز (۹۹/۰۵/۲۸)

امروز سه شنبه ۲۸مرداد ۱۳۹۹ در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با افزایش مواجه شد و به ۱۹۹۱ دلار و ۹۴ سنت رسید، بانک مرکزی ایران نیز نرخ رسمی ۴۷ارز عمده را اعلام کرد که طبق این اعلام ارزش دلار بدون تغییر نسبت به روز قبل ثبت شده است.

بانک و بیمه مهمترین اخبار بانک و بیمه امروز (۹۹/۰۵/۲۸)

امروز در بازار‌های جهانی ارز شاخص ارزش دلار با ۰.۲ درصد کاهش به پایین‌ترین رقم خود در یک هفته گذشته رسید که همین امر نیز موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهایی به غیر از دلار استفاده می‌کنند. اما در بازارهای داخلی نیز باید گفت روز نسبتا آرامی پیش روی فعالان حوزه بازار و خرید و فروش طلا و ارز بود و برخلاف بازار بورس، این حوزه از اقتصاد کشور علی رغم ملتهب بودن تنش خاص و جدیدی را تجربه نکرد و شرایط مانند روزهای قبل دنبال شد.

قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز (سه شنبه) با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۹۹۱ دلار و ۹۴ سنت رسید. به دنبال تضعیف ارزش دلار قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود، هرچند تقویت شاخص‌ها در بورس امریکا و نشانه هایی از ترمیم فعالیت‌های اقتصادی سبب شد تا رشد قیمت طلا محدود شود. براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۹۹۱ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۱۸ درصد رشد به ۲۰۰۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت دلار و ۴۶ ارز دیگر اعلام شد

بانک مرکزی امروز (سه شنبه) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده را اعلام کرد که بهای ۲۱ ارز با افزایش قیمت مواجه بود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مرداد) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده بین‌المللی را اعلام کرد. طبق این تصمیم بهای ۲۱ ارز افزایش یافت و ۱۶ ارز با کاهش قیمت مواجه شد. بهای سایر ارزها نیز ثابت ماند. بر این اساس هر دلار امریکا بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. هر پوند انگلیس به قیمت ۵۵ هزار و ۱۴۲ ریال و به قیمت ۴۹ هزار و ۹۴۳ ریال اعلام شد.

نحوه پرداخت مالیات خریداران سکه اعلام شد

معاون سازمان امور مالیاتی در رابطه با افرادی که احیانا در سال ۱۳۹۷ سکه خریداری کرده‌اند اما مالیات آن را تاکنون نپرداخته‌اند، گفت: این افراد در صورتی که بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده باشند، می‌توانند امسال اظهارنامه پر کنند و کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریداری کرده باشند نیز می‌توانند طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ مالیات خود را بپردازند.

قیمت بیت کوین رکورد زد!

ارزش مهم‌ترین رمزارز در بازارهای جهانی ۴.۴ درصد در روز گذشته افزایش یافت و به ۱۲۴۲۴ دلار رسید که بالاترین قیمت آن از جولای سال ۲۰۱۹ تا به امروز است. قیمت بیت کوین در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی یک سال گذشته رسید. قیمت این ارز مجازی طی روند صعودی خود در ۲۰۲۰، از ماه مارس ۳ برابر شده است. ارزش بزرگترین ارز مجازی دنیا ۴.۴ درصد افزایش یافته و به ۱۲۴۲۴ دلار رسیده است که بالاترین قیمت آن از جولای ۲۰۱۹ است. قیمت بیت کوین در امسال میلادی ۷۰ درصد افزایش یافته و یکی از قدرتمند‌ترین سرمایه‌های دنیا بوده است.

میزان وام کرونا کاهش یافت

معاون اشتغال وزیرکار، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا منابع مالی پیش‌بینی شده برای تسهیلات کرونا را تا ۲۰۰ هزار میلیارد ریال کاهش داد. روز گذشته بیست و چهارمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به ریاست دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری برگزار شد.

کرونا و رشد تقاضای بیمه‌های مکمل درمان

ایثاری معتقد است: بالا بودن هزینه درمان و ناتوانی فزاینده در تامین آن با «پول از جیب»، رشد بخش‌خصوصی درمان و نارسایی بیمه‌های پایه در تامین نیاز افراد از عواملی هستند که سبب شده تا تقاضا برای بیمه درمان تکمیلی درکشور ما افزایش یابد. بهنام ایثاری مدیرعامل کمک رسان ایران و مشاور هیات مدیره بیمه آسماری در گفت‌وگو با خبرنگاران به ضرورت رشد تقاضا برای بیمه‌های مکمل درمان، نقش مراکز خصوصی در رشد تقاضا، بیمه درمان تکمیلی، رشته‌ای با ضریب خسارت‌بالا، تامین هزینه سلامت جامعه، درمان مجازی و چالش جدید صنعت بیمه، کرونا و ضرورت واقعی کردن تقاضاها و راه‌های درمان بیماری مزمن صنعت بیمه اشاره کرد، متن کامل مصاحبه به تفصیل آمده است.

خرید طلا در فضای مجازی قانونی است؟

سایت دیوار، این روزها مرجع خرید و فروش هر آنچه که فکرش را بکنید هست؛ حتی طلا، ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم توصیه می‌کند تا حدود دو ماه دیگر که آیین‌نامه‌ خرید و فروش این فلز ارزشمند در فضای مجازی آماده می‌شود، از چنین خریدهایی اجتناب کنند. فروشندگان زیادی برای عرضه طلاهای نو، دسته دوم یا به قول خودشان «در حد نو» در سایت دیوار آگهی داده‌اند. موارد، متنوع هستند و حتی النگوی قیچی خورده نیز در میان آنها دیده می‌شود. بعضی از آگهی‌دهندگان مردم عادی و گروهی نیز صاحبان مغازه‌های طلافروشی هستند.

مهلت ثبت نام وام کرونا اعلام شد

کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام برای دریافت وام کرونا را برای صاحبان مشاغل تحت پوشش بیمه تا ۱۵ شهریور و صاحبان مشاغل بیمه نشده تا آخر شهریور ماه جاری تمدید کرد. مهم‌ترین مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، حذف شرط «نداشتن چک برگشتی» از شروط دریافت همه تسهیلات کرونایی برای متقاضیان و ضامنین در همه تسهیلات مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها