|
کدخبر: 116846

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

اخبار مهم بانک و بیمه امروز (۹۹/۰۵/۲۷)

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از شوک ناشی از کشف واکسن کرونا توسط روسها، بار دیگر به روند افزایشی بازگشت.

بانک و بیمه اخبار مهم بانک و بیمه امروز (۹۹/۰۵/۲۷)

بازارهای جهانی امروز شاهد افزایش قیمت طلا و اغلب ارزهای عمده جهان بودند، بانک مرکزی ایران نیز به تبعیت از این افزایش قیمت‌ها نرخ ۲۴ ارز مهم را افزایش داد و بقیه را بدون تغییر اعلام کرد.

علی رغم جوسازی‌های ایالات متحده امریکا بر علیه دولت ایران بازارهای ارز و طلا در کشور از ثبات نسبی برخوردارند و کارشناسان و ناظران بازار نوسان و تنش خاصی را گزارش نکرده‌اند. البته انتظار می‌رفت با انتشار جزییات طرح اقتصادی دولت برای خروج از شرایط نامساعد اقتصادی بازار کمی انعطاف بیشتری نشان داده و شرایط برای عامه مردم آسان تر شود اما به هر روی فعلا شاهد ثبات در زمینه‌های مختلف اقتصادی هستیم. خصوصا که پس از یک دوره کابوس وار برای بورس تهران، امروز بالاخره شاخص کل بازار سهام مثبت شد و این روند سقوط بازار سرمایه فعلا قطع شده است. از همین رو کارشناسان معتقدند اگر اتفاق غیر قابل پیش‌بینی نیافتد فردا نیز باید شاهد یک ثبات نسبی با شیب ملایم بهبود وضعیت بازارهای داخلی باشیم.

قیمت جهانی طلا

به دنبال افزایش اشتها برای ریسک‌پذیری و در حالی که احتمال ترمیم روابط تجاری میان امریکا و چین اندکی افزایش یافته است، قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن بدترین عملکرد هفتگی ۵ ماه گذشته، امروز نیز روند کاهشی خود را تداوم بخشید. به دنبال افزایش اشتها برای ریسک‌پذیری و در حالی که احتمال ترمیم روابط تجاری میان امریکا و چین اندکی افزایش یافته است، قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن بدترین عملکرد هفتگی ۵ ماه گذشته، امروز نیز روند کاهشی خود را تداوم بخشید. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۷ درصد افت به ۱۹۴۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. هفته گذشته قیمت طلا ۴.۵ درصد کاهش داشت و بدترین عملکرد هفتگی از ماه مارس را به ثبت رساند. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۰۴ درصد رشد به ۱۹۵۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

قیمت دلار و ۴۶ ارز دیگر اعلام شد

بانک مرکزی امروز (دوشنبه) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده را اعلام کرد که بهای ۲۴ ارز با افزایش قیمت مواجه بود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه، ۲۷ مرداد) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده بین‌المللی را اعلام کرد. طبق این تصمیم بهای ۲۴ ارز افزایش یافت و ۱۱ ارز با کاهش قیمت مواجه شد. بهای سایر ارزها نیز ثابت ماند. بر این اساس هر دلار امریکا بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. هر پوند انگلیس به قیمت ۵۵ هزار و ۲۲ ریال و به قیمت ۴۹ هزار و ۷۹۶ ریال اعلام شد.

وام کرونا به بازنشستگان پرداخت می‌شود

مدیرعامل تامین اجتماعی، گفت: در مرحله اول حدود ۲هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام گرفت، در مرحله بعد هم از طریق سامانه و غیرحضوری تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت خواهد شد. در آئین بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه روز «خانواده و تکریم بازنشستگان» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان خدوم و خدمتگزار به همه اقشار جامعه است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم که مدیرعامل، هیأت مدیره معاونان، مدیران و منتخبین بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی مشارکت داشتند، گفت: از ابتدای فعالیت این دولت یکی از تأکیدات اساسی رئیس محترم جمهوری توجه به همه مردم ایران خصوصاً افراد با درآمدهای ثابت از جمله بازنشستگان بوده است.

فهرست دریافت‌کنندگان ارز نیمایی و دولتی بروزرسانی شد

بانک مرکزی در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را به‌روزرسانی و منتشر کرد. فهرست‌های انتشار یافته حاوی دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی طی بازه زمانی ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا تاریخ ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ است. گفتنی است، این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده‌اند.

نهایت توان بانک‌ها برای ارائه سود چقدر است؟

آنطور که کمال سیدعلی می‌گوید بعضی بانک‌ها که امکان سرمایه‌گذاری مناسب دارند می‌توانند تا نرخ ۲۵ یا حتی ۲۶ درصد سود سپرده بپردازند. او در همین زمینه گفت: به نظرم حداقل سودی که در پی افزایش نرخ سود بین‌بانکی می‌توانیم در سود سپرده‌ها داشته باشیم، نرخ ۲۴ یا ۲۵ درصد است تا بلکه بتواند بر سایر بازارها تاثیر بگذارد. چند روز پیش بانک مرکزی در راستای افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی و هدایت نرخ تورم به سمت نرخ تورم مد نظرش(۲۲درصد)، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها را با یک واحد درصد افزایش، ۱۴درصد تعیین کرد. بر اساس این تصمیم دامنه نرخ سود در بازه ۲۲-۱۴ درصد قرار گرفت. بانک‌ها در پایان دوره مالی کوتاه‌مدت (روزانه یا هفتگی) با مازاد یا کسری نقدینگی مواجه می‌شوند و لازم است آن را به تعادل برسانند.

عرضه اولیه جدید در راه بورس

معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت از عرضه سهام شرکت «مولد نیروگاهی فارس» توسط بانک تجارت در بازار بورس تهران خبر داد. عباس ابراهیمی معاون سرمایه‌گذاری بانک تجارت در گفت‌وگویی به تشریح اقدامات صورت گرفته در این بانک در دو بخش عملیاتی و سرمایه‌گذاری پرداخت. معاون سرمایه‌گذاری مدیرعامل بانک تجارت در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری‌های این بانک گفت: در این زمینه موضوع بورسی کردن تعدادی از شرکت‌های بانک تجارت در راستای انجام سیاست‌های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر خروج از بنگاه‌داری در دست پیگیری است. وی افزود: در این زمینه شرکت‌هایی که امکان وارد شدن در بازار بورس را داشتند انتخاب کرده و اقدامات مربوطه را با هماهنگی سازمان بورس پیگیری و به انجام رسانده‌ایم. به این ترتیب مقدمات واگذاری شرکت «مولد نیروگاهی فارس» از طریق بورس در دست اقدام بوده و موضوع واگذاری برخی شرکت‌های دیگر بانک از طریق بورس در حال پیگیری است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها