|
کدخبر: 114119

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

از رونق در بازار طلا تا مبارزه با اخلالگران ارزی (۹۹/۰۵/۱۳)

امروز دوشنبه(۹۹/۰۵/۱۳) که روز اول کاری هفته در بازارهای جهانی بود ارزش طلا همچنان در صدر اخبار حوزه بازار قرار داشت، اما این رونق به دلایل مختلفی هنوز به بازار طلای تهران سرایت نکرده است.

بانک و بیمه از رونق در بازار طلا تا مبارزه با اخلالگران ارزی (۹۹/۰۵/۱۳)

از هفته پیش بسیاری از کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده بودند که ارزش طلا کماکان سیر صعودی خواهد داشت و این حوزه را بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری می‌دانستند. البته حق با آنها بود و حالا علاوه بر رکورد زنی قیمت طلا و گذر از مرز دو هزار دلاری (در هر اونس)، شاهد ادامه روند افزایشی ارزش این فلز گرانبها هستیم که بسیاری دلیل این افزایش بی‌رویه ارزش طلا را ترس از ویروس کرونا دانسته و معتقدند اذهان عمومی هم به دلیل اطمینان از حفظ ارزش طلا به سمت خرید آن جلب شده‌اند و همین امر نیز موجب افزایش بی‌سابقه قیمت این فلز گرانبها شده است. با وجود رونق یافتن داد و ستد طلا در بازارهای جهانی، این حوزه در ایران تقریبا ساکن و کم فروغ است، برخی کارشناسان معتقدند دلیل این عدم استقبال از خرید و فروش طلا در بازار تهران، انباشت سرمایه در بازار بورس است و به همین جهت نقدینگی کمتری برای ورود به بازار خرید و فروش طلا در اختیار مردم باقی مانده است. البته این مساله در بازار ارز نیز صادق بود و با وجود افزایش ۴۰۰تومانی قیمت دلار و یورو نسبت به روز گذشته، استقبال از بازار ارز نیز چندان زیاد نبوده است.

در کنار این آرامش نسبی بازار ارز و طلای تهران، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیز در طی سخنانی برای مبارزه با اخلالگران ارزی اعلام آمادگی کرده و گفت: «برای برخورد با آن بخش از بازار ارز که جنبه اخلال امنیتی و سیاسی دارد، آمادگی کامل داریم.» رئیس قوه قضاییه در حالی این هشدار را داده است که بسیاری از صادرکنندگان ارزهای صادراتی را هنوز به کشور بازنگردانده‌اند و هنوز مشخص نیست که آیا این گروه از صادرکنندگان نیز در دسته بندی رئیسی (اخلالگران امنیتی و سیاسی در بازار ارز)جای میگیرند یا خیر؟!

قیمت طلا از ترس کرونا گران شد (۹۹/۰۵/۱۳)

ارزش طلا در معاملات بازار جهانی در بازارهای جهانی تحت تاثیر پیامدهای اقتصادی افزایش موارد ابتلا به کرونا، به رکورد بالای جدیدی دست یافت، اما صعود ارزش دلار امریکا، مانع اوج گیری این فلز ارزشمند شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۹۷۳ دلار و ۹۴ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار ابتدا تا مرز ۱۹۸۴ دلار و ۶۶ سنت پیش رفته بود.

بانک مرکزی قیمت جدید ارز را اعلام کرد (۹۹/۰۵/۱۳)

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه ۱۳مرداد۹۹) قیمت رسمی ۴۷ ارز عمده را اعلام کرد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه، سیزدهم مرداد) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده بین‌المللی را اعلام کرد. از میان ۱۶ ارز با کاهش قیمت و ۱۴ ارز با افزایش قیمت مواجه بودند. ارزش سایر ارزها ثابت باقی ماند. بر این اساس هر دلار امریکا ۴۲ هزار ریال، هر پوند انگلیس ۵۴ هزار و ۹۷۲ ریال و هر یورو ۴۹ هزار و ۴۳۶ ریال نرخ‌گذاری شدند.

کدام استان بیشترین چک برگشتی را دارد؟

بیش از ٨٨١ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٨٦ هزار میلیارد ریال در خردادماه ۱۳۹۹ در کل کشور برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۱۱.۷ درصد کاهش داشته است. براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حدود ٧ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٥٤٤ هزار میلیارد ریال در خردادماه ١٣٩٩ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۱.۲ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۱۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ۲.۵ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٧٨٩ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

نرخ سود بانکی بالا می‌رود؟

به اعتقاد بیشتر کارشناسان با توجه به بازدهی بانک‌ها نسبت به سایر بازارها نرخ سود سپرده بانکی باید حداقل تا اندازه نرخ تورم بالا برود تا تغییر نه به حدی اندک باشد که از بازارهای دیگری مانند طلا، مسکن، ارز و بورس باز بماند و نه آنقدر بالا باشد که موجب فشار روی ترازنامه بانک‌ها و افزایش بدهی‌های دولت شود. اما تحقق این موضوع در شرایط فعلی چقدر ممکن است؟ به اعتقاد اغلب کارشناسان با توجه به بازدهی بانک‌ها نسبت به سایر بازارها نرخ سود سپرده باید حداقل تا اندازه تورم بالا رود تا تغییر نه آنقدر کم باشد که از بازارهای دیگری مانند طلا، مسکن، ارز و بورس باز بماند و نه آنقدر بالا باشد که موجب فشار روی ترازنامه بانک‌ها و افزایش بی‌رویه بدهی‌های دولت شود. کوروش پرویزیان، رئیس کانون بانک‌های خصوصی معتقد است افزایش نرخ سود در شرایط فعلی پیچیدگی‌هایی دارد و می‌تواند همین تعادل‌های حداقلی در بازارها هم را برهم بزند از این رو بعید است سیاستگذار دست به چنین تصمیمی بزند

رئیسی به جنگ اخلالگران ارزی می‌رود؟

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در ارتباط با اخلالگران ارزی گفت: برای برخورد با آن بخش از بازار ارز که جنبه اخلال امنیتی و سیاسی دارد، آمادگی کامل داریم. حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای‌عالی قوه قضاییه مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت‌ها در بازار ارز را ضروری دانست و افزود: آن بخش از این مسئله که جنبه امنیتی و سیاسی دارد، اگر دستگاه‌های امنیتی و سیاسی کشور در این باره گزارش کنند حتما دستگاه قضایی همکاری می‌کند.

آخرین قیمت دلار و یورو در بازار (۹۹/۰۵/۱۳)

در معاملات امروز (دوشنبه ۱۳مرداد۹۹) بازار ارز، نرخ خرید و فروش دلار و یورو نسبت به دیروز ۴۰۰ تومان افزایش یافته است. امروز (دوشنبه) صرافی‌های بانکی هر دلار امریکا را به قیمت ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان می‌خرند و معادل ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان نیز می‌فروشند که نرخ خرید و فروش دلار نسبت به دیروز ۴۰۰ تومان افزایش یافته است.

قیمت طلا و سکه در بازار تهران چند؟ (۹۹/۰۵/۱۳)

محمد کشتی آرای نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با قیمت روز طلا در بازار گفت: در جریان معاملات امروز، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۰هزار تومان رسید. محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: از ابتدای هفته قیمت طلا و سکه تغییر چندانی نکرده و بازار آرام بوده و تقاضا برای خرید مصنوعات طلا به صفر رسیده است.

رکوردشکنی قیمت طلا ادامه دارد +جزییات

هر اونس طلا در معاملات روزهای اخیر در آستانه سطح دو هزار دلار قرار گرفت؛ آیا این فلز زرد توان ادامه این روند صعودی را دارد؟ و آیا می‌تواند مهم‌تر از آن در سطوح بالای ۲هزار دلار در هر اونس معامله شود؟ در آخرین معاملات روز گذشته طلا پس از دستیابی به سطح قیمتی ۱۹۸۴.۶۶ دلار در هر اونس با تعدیل قیمتی به ۱۹۷۹.۱۰ دلار رسید و در مجموع معاملات روز ۰.۱۱ درصد افزایش یافت. همچنین در معاملات آتی طلای کومکس قابل تحویل در ماه دسامبر، هر اونس به قیمت ۱۹۹۴.۶۰ دلار معامله شد که رشد ۰.۴۴ درصدی در معاملات طول روز داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها