|
کدخبر: 113642

خبر خوش برای مربیان بیکار سازمان ورزش

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: هزار و ۱۰۰مربی داریم که با شرکت خصوصی قرار دارند و آن شرکت فعلا توان پرداخت حقوق ندارند. با وجود اینکه وظیفه‌ای در قبال این افراد نداریم اما از روز یکشنبه با بانک عامل هماهنگ کردیم تا سه برابر حقوق دریافتی‌شان با تنفس یکساله وام بدون بهره اعطا دریافت کنند.

بانک و بیمه خبر خوش برای مربیان بیکار سازمان ورزش

امیر محسنی در پاسخ به پرسشی درباره میزان ضرر سازمان ورزش در ایام شیوع کرونا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: سازمان ورزش جزو مجموعه‌های خدماتی است که سالانه ۱۸ میلیون و نیم سانس ورزشی را در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌دهد و حدود سه میلیون مخاطب دارد.

او ادامه داد: با وجود آنکه ما کم‌ترین وجه دریافتی مجموعه‌های ورزشی را حتی از وزارت ورزش داریم اما ماهانه ۱۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل بسته بودن مجموعه‌های ورزشی به ما خسارت وارد می‌شود و به صورت غیر مستقیم نیز پیمانکاران خصوصی که مجموعه‌های ما در اجاره آن‌ها هستند، اعداد قابل توجهی را متضرر می‌شوند. زیرا مجموعه‌ها مهیای حضور شهروندان هستند اما امکان پذیرش ندارند.

محسنی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت گشت‌های نظارتی سازمان برای کنترل فعالیت مجموعه‌های ورزشی در این ایام گفت: خوشبختانه به جز ۸ گشت مستقلی که زیر نظر معاونت اماکن ورزشی سازمان گشت‌زنی می‌کنند و موارد مرتبط با این مجموعه‌ها را بررسی می‌کنند، نیروهای ما نیز به طور منظم نظارت دارند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه فقط باز یا بسته بودن مجموعه را رصد نمی‌کنیم، تاکید کرد: همه مجموعه های ورزشی باید تب‌سنج و اکسیژن‌سنج داشته باشند و در عین حال موظف به ضدعفونی کردن دستگاه‌ها هستند، چه آن‌هایی که باز هستند و چه آن‌هایی که بسته‌اند. در مجموعه‌هایی که باز نیستند باید شرایط به نحوی باشد تا به محض دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مهیای ورود شهروندان باشند.

او بیان اینکه در حال حاضر ۵۸ مجموعه باز هستند، تاکید کرد: البته استقبال از مجموعه‌هایی که باز هستند بسیار حداقلی است علت آن هم این است که شهروندان به هرحال نگرانی‌هایی دارند. افرادی نیز که اینروزها حضور پیدا می‌کنند کسانی هستند که پیش از شیوع کرونا، وجوهی را پرداخت کرده‌اند و کارهای ثبت‌نام‌شان سال گذشته انجام شده است.

محسنی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کارکنان مجموعه‌های ورزشی که همزمان با شیوع کرونا بیکار شده‌اند، گفت: کارکنان زیر مجموعه ما که مطابق با پروتکل‌های شهرداری حقوق دریافت می‌کنند. نیروهای مجموعه‌های ورزشی هم طبیعی است وقتی تعطیل هستند و درآمدی ندارند، حتما مالکان آن‌هابا یک روش‌های خاصی با نیروهایشان روبرو می‌شوند، چون ما اجازه دخالت در نحوه اداره یک شرکت خصوصی را نداریم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: اما ناجیان زیر مجموعه سازمان که حدود ۴۰۰ نفر هستند به طور مرتب حقوقشان را دریافت کرده و مشکلی ندارند.هزار و ۱۰۰ مربی داریم که با شرکت خصوصی قرار دارند و آن شرکت فعلا توان پرداخت حقوق ندارند. با وجود اینکه وظیفه‌ای در قبال این افراد نداریم اما در نتیجه مساعدت و همراهی شهردار و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از روز یکشنبه با بانک عامل هماهنگ کردیم تا سه برابر حقوق دریافتی‌شان با تنفس یکساله وام بدون بهره دریافت کنند. البته مربیان براساس عملکردشان سنجیده می‌شوند.

او همچنین درباره سرانجام اصلاح ساختار شهرداری که حرفایی مبنی بر حذف این سازمان وجود دارد، گفت: فعلا نمی‌شود درباره این لایحه و نتیجه آن صحبتی کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها