|
کدخبر: 107288

در بازار سکه سرمایه گذاری کنیم یا طلا؟

این روزها هرکسی که مقداری پول دارد به‌ دنبال جایی برای سرمایه‌گذاری امن است تا نه‌تنها در این اوضاع اقتصادی ارزش پول خود را حفظ کند بلکه بتواند سرمایه خود را چندین برابر کند.

بانک و بیمه در بازار سکه سرمایه گذاری کنیم یا طلا؟

به ‌نظر می‌رسد طلا همیشه گزینه مناسبی است، چراکه هم با سرمایه‌های اندک تعداد بیشتری از افراد و اقشار، همخوانی دارد، هم نقدشوندگی آن آسان‌تر است و هم با رشد تورم رشد قیمت دارد. اما چه طلایی بخریم؟ شمش؟ سکه؟ طلای دست‌دوم؟ یا طلای آب‌شده؟

 بیشتر مردم و برخی کارشناسان معتقدند طلای بی‌اجرت یا دست‌دوم بهترین گزینه است. با این کار شما هزینه‌ای به‌عنوان سود مغازه‌دار پرداخت نمی‌کنید و با پولتان می‌توانید گرم بیشتری طلا خرید کنید. اما یکی از اشکالات خرید طلا‌ی کم‌اجرت این است که ممکن است از اصالت دور و به ‌عبارت بهتر تقلبی باشد

 اگر طلای بدون اجرت را نمی‌پسندید، به اجرت طلای انتخابی خود دقت کنید. در میان انواع قطعات طلا، کمترین مزد ساخت مربوط به النگو است، اما بعد از آن زنجیرها و خرده‌ریزهایی شبیه آویزهای کوچک، مزد ساخت کمتری دارند.

 اما تعداد زیادی از کارشناسان نیز سکه را بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری می‌دانند و معتقدند خرید سکه سودده‌تر از خرید طلای ساخته‌شده و حتی کم‌اجرت است. آنها می‌گویند شاید یک جهش قیمت بتواند به دارنده طلا سود بدهد، اما جهش قیمت دائمی نیست.

 از سوی دیگر وقتی حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰هزار تومان بابت ارزش‌افزوده و اجرت از هر گرم طلا گرفته می‌شود، سوددهی آن را کاهش می‌دهد و سکه گزینه بسیار بهتری است. البته این روزها افزایش روز به‌ روز سکه تمام، خرید آن را مشکل کرده، ولی شاید هنوز بتوان روی خرید ربع‌سکه سرمایه‌گذاری کرد.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها