|
کدخبر: 101312

طلا در شروع رالی بازار افزایشی خود است

بازار طلا از بعد از زمانی که در هفته گذشته به بالاترین سقف قیمت ۷.۵ سال رسید ، فشار فروش مداومی را تجربه کرده است ، اما یکی از تحلیلگرا اعتقاد دارد که سرمایه گذاران باید نگاه خود را به تصویر بلند مدت متمرکز کنند.

بانک و بیمه طلا در شروع رالی بازار افزایشی خود است

مایک مک گلون ، استراتژیست ارشد کالاهایی در واحد اطلاعاتی بلومبرگ ، گفت که طلا تازه در شروع رالی بازار افزایشی خود است و ذهن سرمایه گذاران نباید در اقدام کوتاه مدت قیمت ، گرفتار شوند...وی از اصطلاح "از دست دادن ( تصویر )جنگل به خاطر درختان استفاده کرد.".........( این جمله معمولا برای افرادی استفاده می شود که به دلیل درگیری در جزئیات نمی توانند تصویر کلی را ببینند و البته یک لطیفه نیز هست که از شخصی می پرسند جنگل چطور بود و وی می گوید آنقدر درختان زیاد بودند که نتوانستم جنگل را ببینم)

مک گلون آخرین اقدام قیمت طلا را "سر و صدایی( اختلالی - نویز) در درون روند" توصیف کرد.

وی گفت: "قدم بعدی بزرگ برای رسیدن به طلا بالاتر از ۱۹۰۰ دلار است ؛ فقط یک سوال وجود دارد و آن زمان آن است ،" او گفت ، "من دلیلی را برای عدم صعود طلا نمی بینم و از سوی دیگر می توانم ده ها دلیل برای افزایش قیمت ان بیاورم."

با توجه به اینکه انتظار می رود فدرال رزرو سیاست پولی بسیار سست خود را حفظ کند و اقتصاد جهانی در هیچ کجا حتی نزدیک به جاده بهبودی پس از انتشار پاندمی COVID-۱۹نیست ، طلا در روند صعودی بلند مدت باقی می ماند.

مک گلون در مورد اینکه چه کاتالیزوری می تواند قیمت طلا را به مرحله بعدی حرکت خود منتقل کند ، گفت که او بازارهای سهام بیش از حد واقعیی ارزشگذاری شده را آن کاتالیزور می داند..... اظهارات مک گلون در حالی مطرح می شود که S&P ۵۰۰ به بالاترین سطح خود از اوایل ماه مارس رسیده و در جلسه چهارشنبه در قم ۳۰۳۶ واحد بسته شد.

وی گفت: "من بازار سهام را در این سطوح ارزشگذاری به عنوان توهمی غیر واقعی می دانم." "فکر نمی کنم قیمت سهام در این سطوح پایدار باشد و فکر می کنم این مورد اکنون بزرگترین بحث بر روی کره زمین است...... سنگ ها در حال ضرب و شتم سهام هستند.

مک گلون گفت با بیش از ۳۰ میلیون نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری ایالات متحده هستند ، حتی در حالی که اقدامات قرنطینه ایی در سراسر کشور کاهش می یابد بهبودی به معنای تجارت و روند کسب و کراها به شکل معمول( عادی ) نیست.

من فکر نمی کنم که ما فورا به سطح روزهای قدیمی که در لحظه هر چقدر می خواستید صرف می کردیم برگردیم.... وی گفت: "ما قرار است به حالت پس انداز کردن و آماده شدن برای بدترین حالت باز گردیم ، این به معنای تقاضای بیشتر برای مواردی مانند طلا و اوراق قرضه"...... "و باید بدانیم که هیچ سود بیشتری در اوراق قرضه وجود ندارد."

برای تشخیص شدن زمان احتمالی رسیدن طلا به ۱۹۰۰ دلار در هر اونس ، مک گلون گفته است که اگر بازارهای سهام در فصل پاییز شاهد اصلاح شدید دیگری باشند ، قیمت طلا تا پایان سال یا اوایل سال ۲۰۲۱ می تواند به هدفش دستیابد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها