|
کدخبر: 101272

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

پس کاهش ارزش طلا در صبح روز گذشته و رشد آن در بعد از ظهر همان روز، امروز نیز بازار شاهد بالا رفتن پایدار قیمت طلا است.

اقتصاد یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

پس کاهش ارزش طلا در صبح روز گذشته و رشد آن در بعد از ظهر همان روز، امروز نیز بازار شاهد بالا رفتن پایدار قیمت طلا می‌باشد. پس از اینکه در صبح روز گذشته قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار سقوط کرد فروش پایین آمد و خرید آن بیشتر شد و باعث احیای دوباره ارزش آن در بعد از ظهر دیروز شد.

آیا طلا ارزان می‌شود؟

با بررسی حرکت قیمت طلا در پنجاه روز اخیر میتوان حدس زد که طلا همچنان روند صعودی خواهد داشت. میانگین حرکت قیمت طلا در پنجاه روز یک شاخص فنی است که می‌گویید اگر قیمت فعلی طلا از این میانگین بیشتر است در کوتاه مدت طلا روندی صعودی خواهد داشت.

برای پایین آمدن قیمت طلا لازم است مردم از خریدن آن نگران شوند و دست از خرید طلا بردارند. بدین گونه تقاضا در بازار به شدت کاهش می‌یابد. در عین حال در این شرایط افراد از ترس از دست دادن بیشتر پولشان شروع به فروش طلا‌های خریداری شده شان می‌کنند که این موضوع نیز با جا بهجا کردن میزان عرضه قیمت طلا را بیشتر کاهش می‌دهد.

درحال‌حاضر قیمت طلا در محدوده‌ای است که تغییرات گفته شده بالا حداقل در کوتاه مدت اتفاق نخواهد افتاد و انتظار می‌رود طلا همچنان گران تر شود.

اگر به قیمت طلا در بلند مدت نیز توجه کنیم می‌بینیم که در دویست روز گذشته طلا بالا تر از میانگین قیمت ان از سال ۲۰۱۸ قرار دارد. البته منهای ۵ روز در ماه مارس (فروردین ماه) که زیر میانگین قیمت بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر