|
کدخبر: 100911

بیت‌کوین به روند صعودی خود بازمی‌گردد؟

در تاریخ ۲۴ ماه می (یکشنبه ۴ خرداد) قیمت بیت‌کوین تنها طی ۲۴ ساعت، از ۹ هزار و ۳۰۰ دلار به هشت هزار و ۸۰۰ دلار کاهش یافت. یک روز بعد با ۲۰۰ دلار کاهشِ دیگر به هشت هزار و ۶۰۰ دلار رسید. این روند، بار دیگر محبوب‌ترین ارز دیجیتال را در معرض خطر کاهش‌های بیشتر قرار داد.

بانک و بیمه  بیت‌کوین به روند صعودی خود بازمی‌گردد؟

روز یکشنبه قیمت بیت‌کوین تنها طی ۲۴ ساعت به کانال هشت هزار دلار بازگشت. درحالی‌که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند پس از سومین پدیده هَوینگ، قیمت این ارز دیجیتال روند صعودی داشته باشد.

در تاریخ ۲۴ ماه می (یکشنبه ۴ خرداد) قیمت بیت‌کوین تنها طی ۲۴ ساعت، از ۹ هزار و ۳۰۰ دلار به هشت هزار و ۸۰۰ دلار کاهش یافت. یک روز بعد با ۲۰۰ دلار کاهشِ دیگر به هشت هزار و ۶۰۰ دلار رسید. این روند، بار دیگر محبوب‌ترین ارز دیجیتال را در معرض خطر کاهش‌های بیشتر قرار داد.

از مهم‌ترین دلایل این کاهش قیمت، می‌توان به موج جدید فروش بیت‌کوین از سوی استخراج‌کنندگان و کاهش تقاضا اشاره کرد.

این در حالی است که سومین پدیده هَوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین) در ۱۸ ماه می داد و تاریخ نشان داده پس از هر بار هوینگ، قیمت بیت‌کوین روند صعودی داشته است.

پس از این هَوینگ، به‌ازای هر بلاکی که یک ماینر کشف می‌کند، ۶٫۲۵ بیت‌کوین دستمزد دریافت خواهد کرد.

پس از دومین هَوینگ که در ۹ جولای ۲۰۱۶ رخ داد، طی چهار هفته قیمت بیت‌کوین حدود ۳۰ درصد افت کرد. در ماه‌های بعدی اما این ارز دیجیتال به روند صعودی بازگشت و رکوردهای جدیدی را در سال ۲۰۱۶ به‌ثبت رساند.

درحالی‌که پیش از هَوینگ دوم قیمت بیت‌کوین حدود ۶۰۰ دلار بود، یک سال بعد و در سال ۲۰۱۷، این رقم به دو هزار و ۵۰۰ دلار افزایش یافت.

این سناریو در هَوینگ اول هم اتفاق افتاد. در سال ۲۰۱۲، قیمت بیت‌کوین تنها ۱۱ دلار بود و یک‌سال پس از نصف شدن پاداش استخراج؛ در سال ۲۰۱۳، قیمت به هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

احتمال بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی چقدر است؟

برخی تحلیلگران بر این باورند که در کوتاه‌مدت احتمال بازگشت این ارز رمزنگاری‌شده به روند صعودی بالاست. کاهش عرضه به‌دلیل نصف شدن پاداش استخراج، به این معناست که در ماه جاری به‌اندازه ماه گذشته بیت‌کوین استخراج نخواهد شد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد، تا امروز ۱۸٫۵ میلیون بیت‌کوین استخراج شده و تنها ۲٫۵ میلیون بیت‌کوین دیگر برای استخراج باقی مانده است.

از این رو، کاهش عرضه و افزایش تقاضا از سوی بازیکنان کلیدی از جمله موسسات مالی می‌تواند موجب افزایش قیمت‌ بیت‌کوین در کوتاه‌مدت شود.

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین به روند افزایشی بازگشته و در لحظه تنظیم گزارش با قیمت هشت هزار و ۸۸۳ دلار معامله می‌شود.

در صورتی که قیمت بتواند از سطح مقاومت میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و ۹ هزار و ۱۰۰ دلار عبور کند، روند صعودی ادامه خواهد یافت. سطوح مقاومتی بعدی می‌توانند به‌ترتیب ۹ هزار و ۳۳۰ دلار و ۹ هزار و ۸۰۰ دلار باشند.

برعکس اگر قیمت نتواند از سطح ۹ هزار و ۱۰۰ دلار عبور کند، احتمالا به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد. سطح حمایت اولیه در این روند هشت هزار و ۸۰۰ دلار و سطوح حمایتی بعدی هشت هزار و ۶۵۰ دلار و هشت هزار و ۵۰۰ دلار خواهند بود.

 

منبع: تجارت نیوز
  • Patrik ارسالی در

    دیگه نمیره بالا چون توی اوروپا و امریکا سال ۲۰۱۸ اجازه فعالیت ندادن .
    هر ک شوری میخاد ارز دیجیتالی خودشو معرفی کنه
    تهدید بر دلار بود امریکا دگه اجاز ه فعالیت نداد و اوروپا همینطور دلیل اصلی ش بنظر من

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها