|
کدخبر: 314552

تجارت جهانی/اقتصاد کشور/صادرات انرژی

تاثیر تجارت نفت بر اقتصاد/ لزوم توجه به بازار انرژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تأثیر بسزای تجارت نفت و گاز در افزایش رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم راهی را در زمینه بازطراحی تجارت انرژی در حوزه نفت و گاز در پیش گرفته که مزیت‌های زیادی برای ما در داخل و خارج از کشور داشته است.

انرژی تاثیر تجارت نفت بر اقتصاد/ لزوم توجه به بازار انرژی

علیرضا ورناصری گفت: امسال و در سال های گذشته، تجارت انرژی به ویژه در حوزه نفت و گاز، تاثیر بسیار خوبی بر روی اقتصاد و رشد اقتصادی کشور گذاشته است.

وی افزود: دولت سیزدهم راهی را در زمینه بازطراحی تجارت انرژی در حوزه نفت و گاز در پیش گرفته که مزیت‌های زیادی برای ما در داخل و خارج از کشور داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ایران با پیگیری سیاست خنثی‌سازی حداکثری تحریم‌های حوزه تجارت نفت و گاز توانسته است با رویکرد نوین و بازطراحی اساسی در سیاست‌های تجارت انرژی خود به بازارهای جدید و غیرقابل تحریمی برسد.

ورناصری با بیان اینکه وزارت نفت توفیق‌های خوبی در بخش تجارت نفت و گاز داشته است، اظهار کرد: ایران با تکیه بر ظرفیت شرکت‌های نفتی دانش‌بنیان، علاوه بر صادرات خدمات و تجهیزات در حوزه پالایشگاه‌های ایران، نفت خام خود را نیز به این پالایشگاه‌های نوسازی‌شده صادر کرد و تجارت نفت خام خود را گسترش داد.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، بخش نفت در تابستان امسال رشد ۲۵.۶ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که رشد بخش نفت در بهار سال ۱۴۰۲ نیز ۱۹.۸ درصد بود و در مجموع ۶ ماه اول امسال، بخش نفت ۲۲.۷ درصد رشد داشته که نقشی ۱۶ درصدی در تولید ناخالص داخلی ایران دارد.

منبع: شانا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها