|
کدخبر: 314224

اوپک پلاس/قیمت نفت/کاهش تولید

مذاکرات جدید اوپک پلاس/تولید نفت کاهش پیدا می‌کند؟

اوپک پلاس با وجود این که برگزاری دیدار وزیران این گروه به دلیل اختلاف نظر درباره سهمیه تولید میان بعضی از تولیدکنندگان، به پنجشنبه هفته جاری موکل شد، به دنبال تعمیق کاهش تولید است.

انرژی مذاکرات جدید اوپک پلاس/تولید نفت کاهش پیدا می‌کند؟

تحلیلگران بسیاری این انتظار را دارند که اوپک پلاس برای حمایت از قیمت نفت، عرضه را در سال میلادی آینده تمدید کند.

یک منبع آگاه در اوپک پلاس اظهار کرد: انتظار دارد گزینه‌ای برای کاهش بیشتر تولید گروهی در نشست روز پنجشنبه مطرح شود. منابع آگاه در اوپک پلاس اوایل ماه میلادی جاری اعلام کردند این گروه قرار است کاهش تولید بیشتر را بررسی کند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، روز پنجشنبه دیدار آنلاین خود را ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهند کرد.

این دیدار قرار بود ابتدا در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) برگزار شود اما به دلیل اختلاف بر سر سطح تولید نفت اعضای آفریقایی اوپک، به تاخیر افتاد. با این حال، برخی از منابع از آن زمان گفته اند که این گروه به توافق در خصوص این موضوع، نزدیک شده است.

وزارت نفت کویت در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: این کشور عضو اوپک به هر گونه تصمیمی که توسط این گروه گرفته می‌شود، به خصوص تصمیماتی که مربوط به سهمیه بازار و تولید نفت است، متعهد خواهد بود.

روز پنجشنبه ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ، نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس برگزار می‌شود. سپس ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ، دیدار وزیران اوپک پلاس آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی، روسیه و سایر اعضای اوپک پلاس در سلسله اقدامات که از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شد، متعهد شده‌اند تولید نفت خود را به میزان حدود پنج میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این رقم شامل کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از سوی عربستان سعودی و کاهش ۳۰۰ هزار بشکه در روز صادرات نفت توسط روسیه است که تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها