|
کدخبر: 313331

مازوت سوزی/آلودگی هوا/نیروگاه

تمامی نیروگاه‌ها افزایش راندمان داشته‌اند/ مازوت هزینه‌های تعمیراتی را افزایش می‌دهد

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: استاندارد ملی ابلاغ شده برای مازوت زیر ۰.۸ است ولی در حال حاضر سوخت دریافتی بالای سه تا چهار درصد مازوت دارد.

انرژی تمامی نیروگاه‌ها افزایش راندمان داشته‌اند/ مازوت هزینه‌های تعمیراتی را افزایش می‌دهد

ناصر اسکندری گفت: نحوه بهره برداری، رفع محدودیت‌ها و ارتقای نیروگاه‌ها در افزایش راندمان تأثیر گذار بوده و به همین دلیل تکلیف شده تا نیروگاه‌ها افزایش راندمان داشته باشند.

اسکندری با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه به صورت مستقیم با آلودگی هوا مرتبط نیست و به استاندارد بودن سوخت تحویلی مربوط است، گفت: در صورتی که نیروگاه‌ها سوخت استانداری تحویل بگیرند، آلودگی هوا هم وجود ندارد اما زمانیکه سوخت سوخت استاندارد نیست و دارای مازوت بیشتری است منجر به آلودگی هوا می‌شود.

معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در پاسخ به این سوال که مازوت مصرفی نیروگاه‌ها چند درصد با سطح استاندارد تفاوت دارد، خاطر نشان کرد: استاندارد ملی ابلاغ شده برای سوخت با مازوت زیر ۰.۸ است در حالی که سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها بیش از سه تا چهار درصد مازوت دارد.

اسکندری خاطر نشان کرد: استفاده از سوخت مایع متناسب با تحویل گاز است اگر گاز طبق روال تحویل داده شود نیازی به سوخت مایع پیدا نمی‌کنیم ولی پیش بینی می‌شود از دو الی سه هفته آینده استفاده از سوخت مایع آغاز شود.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده از مازوت به چه میزان باعث آسیب دیدن نیروگاه‌های کشور می‌شود، گفت: استفاده از مازوت هزینه‌های تعمیراتی را افزایش می‌دهد و سرعت خروج نیروگاه‌ها را بالا می‌برد و قطعاً باعث آسیب به نیروگاه‌های کشور می‌شود بنابر ین تلاش می‌کنیم از حداقل مازوت استفاده کنیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها