|
کدخبر: 303035

آخرین جزئیات از افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق تاکنون مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت بنزین، نحوه توزیع آن و تغییر مدل توزیع سهمیه‌بندی بنزین نداشته‌ است.

انرژی آخرین جزئیات از افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین

محسن زنگنه در نشست خبری با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه درباره یارانه انرژی است که دولت تنها به این موضوع اشاره کرده که یارانه انرژی به طور مساوی بین آحاد مردم تقسیم شود، اما اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد در لایحه چیزی نیامده و به همین دلیل ماده ۳۱ مراعا مانده است.

وی بیان کرد: بر این اساس، انتشار هر خبری مبنی بر مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره قیمت بنزین، حامل‌های انرژی و نحوه توزیع آن را تکذیب می‌کنم، چرا که هنوز کمیسیون تلفیق وارد بررسی این ماده نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه سهمیه بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروندان تعلق می‌گیرد، گفت: دولت در ماده ۳۱ این لایحه تنها گفته که یارانه انرژی به طور مساوی بین ایرانیان تقسیم شود، اما توضیح نداده که منظور از تقسیم مساوی چیست و قرار است چگونه انجام شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به همراه کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس مجلس شورای اسلامی، دو جلسه با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرا داشتند که در این دو جلسه موضوع ارز، سیاست‌های ارزی و انرژی مطرح شد. با توجه به تعدد نظرات قرار بر این شد که طی روزهای آینده جلسه‌ای درباره صرفه جویی انرژی و حامل‌های انرژی برگزار و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

زنگنه با اشاره به اینکه تاکنون بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نشده و در این باره تصمیم‌گیری هم نشده است، گفت: درباره ارائه یارانه بنزین به مردم به جای خودرو چند سال است که نظراتی مطرح می‌شود که به جایی هم نرسیده و کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه هم تاکنون در این مورد تصمیم‌گیری نداشته و بعید است که جمع‌بندی نهایی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه هم به این سمت رود که بخواهیم یارانه بنزین را به افراد و خانوارها دهیم.

منبع: مهر
  • مازیار ارسالی در

    واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند چ ون به خلوت میروند چپاول دزدی وبی ن میکن ندشرف برایشما کلمه‌ای غریب است

  • ناشناس ارسالی در

    اقای زنگنه همین که قیمت مرغ، مدیریت،کردید کافی است حرف نزن

  • ایرانی ارسالی در

    چقدر بعضی ها بی شرفند که هر روز بحث افزایش قیمت را تیتر می زنند همه دولت مردان گفتند خبری از افزایش قیمت نیست چرا بعضی از خبرگزاری ها مردم را وسوسه میکنند خاک تو سرها...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها