|
کدخبر: 299325

کاهش چشمگیر قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی و تقاضای کمتر برای سوخت، کاهش پیدا کرد.

انرژی کاهش چشمگیر قیمت نفت

قیمت معاملات نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید و همچنین نفت برنت روز سه شنبه ۱دلار و شش سنت افزایش داشت.

بر اساس نظرسنجی بخش خصوصی که روز چهارشنبه منتشر شد، فعالیت بخش خدمات چین در ژوئن با کندترین روند در ۵ماه گذشته رشد کرده و ضعیف شدن تقاضا روی روند احیای پساکرونایی تاثیر گذاشته است.

سرخط  ۲

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، ۲هفته جاری اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را در اوت هم ادامه خواهد داد. همزمان، روسیه و الجزایر برای کاهش تولید و صادرات به ترتیب، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز و ۲۰۰ هزار بشکه در روز در اوت، داوطلب شدند. اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، حدود ۴۰ درصد از نفت جهان را تولید می‌کند و در واکنش به ضعیف شدن قیمت‌ها، از نوامبر گذشته محدودیت عرضه را آغاز کرده است.

معامله‌گران منتظر انتشار آمار ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا برای ارزیابی وضعیت تقاضا هستند. آمار صنعتی و رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا با یک روز تاخیر که به دلیل تعطیلات آمریکا بوده است، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می‌شوند. انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ ژوئن، حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کند که سومین کاهش هفتگی متوالی خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها