|
کدخبر: 296710

افزایش ظرفیت تولید گاز در تابستان

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز گفت: تولیدپالایشگاه‌های گازی کشور در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال، بیش از هفت میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد.

احمد زمانی گفت: در این فصل سال، تاسیسات پالایشی در حال تعمیرات اساسی و آماده شدن برای ورود به تولید زمستانی هستند تا بتوانیم مانند سال گذشته، تولید حداکثری را در فصل سرد سال داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌ها برای بهینه سازی فرآیند‌های تولیدی در پالایشگاه‌های گازی درباره تامین گاز مورد نیاز مصرف‌کنندگانی مانند نیروگاه‌ها افزود: امسال بیش از هفت میلیارد مترمکعب به واسطه اصلاح فرآیند‌ها و بهبود عملیات تعمیرات اساسی در فصل تابستان نسبت به سال گذشته، افزایش تولید گاز خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد که در بیش از ۹۰ درصد مواد شیمیایی و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌های گاز، ساخت داخل هستند.

آقای جواد اوجی وزیر نفت هم هفته گذشته گفته بود: با توجه به اینکه سوخت ۹۵ درصد نیروگاه‌های کشور از طریق گاز تأمین می‌شود، وزارت نفت آمادگی لازم را برای تأمین و تحویل روزانه بیش از ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز به این نیروگاه‌ها در زمان اوج مصرف دارد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها