|
کدخبر: 296222 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

۴۰ پروژه زیرساختی طی ۲سال اجرایی شد / در حوزه انرژی غنی هستیم

سید علی اصغر علامه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان، در نشست خبری با خبرنگاران توضیحاتی را درباره این منطقه ارائه داد.

انرژی ۴۰ پروژه زیرساختی طی ۲سال اجرایی شد / در حوزه انرژی غنی هستیم

علامه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان، درحاشیه نشست خبری گفت: این منطقه با هدف آمایش سرزمین در سال ۸۴ آغاز به کار کرده است. در این سال ها، مراحل پیشرفت کار با کندی پیش رفت و طی ۲سال گذشته شدت گرفت.

علامه گفت: در حوزه های زیرساخت، صادرات، واردات و همچنین جذب سرمایه گذار فعالیت داریم. طی ۲سال گذشته حدود ۴۰ پروژه زیرساختی را تمام و اجرایی کریم.

مدیرعامل منطقه پارسیان ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری با ۲۰ شرکت دولتی و خصوصی قرارداد امضا کردیم و این یک اتفاق خوبی بود.

وی افزود: در حوزه بندری، اولین بندر تمام‌ایرانی و بهترین بندر کشور با توجه به شرایط تحریم هستیم. البته این نکته لازم به ذکر است که سازمان ایمیدرو و همچنین وزارت صمت کمک های بسیاری کرده اند.

علامه گفت: بندر پارسیان زه صورت تخصصی در حوزه معدن فعالیت دارد و قرار است در حوزه مواد معدنی نیز در کشور فعالیت کند. ما منابع بسیار غنی در حوزه معدنی در کشور داریم و این بندر کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه پارسیان ادامه داد: ما از این بندر هر نوع صادرات و وارداتی را می توانیم انجام دهیم و در این راستا ربیعه های گمرک هم صادر شده است. همچنین مجوز برداشت از آب دریا را هم داریم. لازم به ذکر است که بزرگ ترین آب شیرین کن منطقه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: ما چیزی حدود ۱۱۰۰ شغل ایجاد کرده ایم و در این منطقه ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول فعالیت هستند. همچنین وعده داده ایم تا پایان سال ۱۴۰۲ بتوانیم ۱۵۰۰ شغل ایجاد کنیم.

علامه خاطرنشان کرد: ما در حوزه بالا دستی پتروشیمی غنی هستیم. پروژه ذوب آهن را در سال آینده آغاز خواهیم کرد و در این راستا مجوز های لازم صادر شده اما همچنان منتظر مجوز های زیست محیطی هستیم که بعد از صدور مجوز ، فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد.

مدیر عامل منطقه پارسیان در پایان گفت: از سرمایه گذاران در حوزه پتروشیمی و آلمینیوم و به طور کل در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان استقبال خواهیم کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها