|
کدخبر: 278265

نفت در یک روز رکورد افزایش قیمت را شکست

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با حدود ۴ دلار معادل ۴.۱۲ درصد افزایش به ۹۸ دلار و ۵۷ سنت رسید.

انرژی نفت در یک روز رکورد افزایش قیمت را شکست

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳دلار و ۹۰سنت معادل ۴.۱۲ درصد افزایش به ۹۸دلار و ۵۷سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴دلار و ۴۴سنت معادل ۵.۰۴ درصد افزایش ۹۲دلار و ۶۱سنت معامله می‌شود.
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چین به بالاترین رقم از ماه اوت باعث تشدید محدودیت‌ها در این کشور شد، اما طبق گفته یکی از مقامات مرکز کنترل بیماری‌های چین، احتمال تغییر اساسی سیاست کووید ۱۹در این کشور وجود دارد. شایعه پایان قرنطینه‌های سختگیرانه باعث بهبود بازار سهام چین در این هفته شد، علی‌رغم این‌که هنوز هیچ تغییرات رسمی اعلام‌نشده است.
از طرف دیگر نشانه‌ها در مورد میزان افزایش نرخ بهره در آمریکا بخشی از این افزایش قیمت را از بین برد. گزارش لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی که در روز جمعه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد نشان داد نرخ بیکاری در این کشور تا ۳.۷ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش‌یافته است. این رقم در ماه سپتامبر برابر با ۳.۵ درصد بود. این گزارش می‌تواند فدرال‌رزرو آمریکا را مجبور به آرام کردن روند افزایش نرخ بهره کند.
درحالی‌که نگرانی در مورد تقاضا هنوز بازار نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انتظار می‌رود عرضه نفت به‌خاطر نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و همچنین کاهش ذخایر نفت خام آمریکا همچنان محدود باشد.
تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن ارزش دلار، تحریم‌های نفتی روسیه و تغییر تمرکز بازار از رکود اقتصاد به مشکلات عرضه می‌تواند از قیمت نفت حمایت کند. اما اصلی‌ترین عامل گزارش آرام‌تر شدن محدودیت‌های کرونایی در چین است که می‌تواند اقتصاد این کشور و تقاضای نفت را بالا ببرد.
بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه درمورد رکود در این کشور هشدار داد و اعلام کرد اقتصاد انگلیس احتمالاً طی ۲سال آینده رشدی نخواهد داشت.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به بازار آسیا را ۴۰سنت پائین آورده‌ که حاکی از افزایش نگرانی در مورد تقاضاست.

ارسال نظر