|
کدخبر: 277331

تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد کشورش در اختلاف با آمریکا بر سر عرضه نفت، تصمیم گرفت آدم بالغی باشد.

تصمیم ماه جاری اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، در آستانه اجلاس ابتکار سرمایه گذاری آینده عربستان سعودی که مدیران ارشد آمریکایی در آن حضور پیدا می کنند، جنگ لفظی را بین ریاض و کاخ سفید برانگیخت. رابطه دو متحد قدیمی پیش از آن بر سر موضع دولت بایدن در قبال قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد ریاض، جنگ یمن و همچنین روابط رو به گسترش عربستان با چین و روسیه، تیره شده بود.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در اجلاس ابتکار سرمایه گذاری آینده در پاسخ به این که پس از کاهش تولید اوپک پلاس و مهلت پنجم دسامبر برای اجرای سقف قیمت برای صادرات نفت روسیه، روابط انرژی با آمریکا چطور به وضع عادی برمی گردد، اظهار کرد: تصور می کنم که ما به عنوان عربستان سعودی، تصمیم گرفتیم آدم بالغ باشیم. مدام می شنویم که شما با ما هستید یا علیه ما؟ آیا فضایی برای این که "ما با مردم عربستان سعودی هستیم" وجود دارد.

خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی پیش‌تر گفته بود ریاض و واشنگتن در نهایت اختلافات ناخواسته را پشت سر خواهند گذاشت.

اوپک پلاس، نگرانیهایی را در واشنگتن در خصوص احتمال بالاتر رفتن قیمتهای بنزین در آستانه انتخابات میان دوره ای آمریکا در نوامبر که دموکراتها تلاش می کنند اکثریت خود در کنگره و سنا را حفظ کنند، به وجود آورده است.

بایدن اعلام کرده است پس از اقدام اخیر اوپک پلاس، پیامدهایی برای روابط آمریکا با عربستان سعودی وجود خواهد داشت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها