|
کدخبر: 277294

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.

انرژی قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه به‌خاطر پایین آمدن ارزش دلار افزایش یافت، اما این افزایش قیمت به‌خاطر نگرانی در مورد کند شدن رشد تقاضای سوخت در بحبوحه اطلاعات بدبینانه اقتصادی از سوی چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا محدود بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۹۳دلار و ۵۵سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۵سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش ۸۴دلار و ۹۳سنت معامله می‌شود.

پایین آمدن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را افزایش می‌دهد.

اما نشانه‌های بی‌ثباتی فعالیت اقتصادی در آمریکا و چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت دنیا میزان افزایش قیمت نفت را محدود کرده‌است.

فعالیت تجاری در آمریکا در ماه اکتبر برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یافته‌است. شرکت‌های تولیدی و خدماتی در نظرسنجی ماهانه اس‌پی گلوبال از مدیران خرید که در روز دوشنبه منتشرشده اعلام کردند تقاضا از سوی مشتریان رو به کاهش است. به‌این‌ترتیب به‌نظر می‌رسد سیاست فدرال‌رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم مؤثر بوده و شاید بانک مرکزی آمریکا تصمیم به آرام کردن روند افزایش نرخ بهره بگیرد که می‌تواند نشانه خوبی برای تقاضای سوخت باشد.

اطلاعات دولتی چین هم در روز دوشنبه نشان داد واردات نفت خام این کشور در ماه سپتامبر ۲درصد پائین‌تر از سال گذشته بوده، این درحالی‌ست که رشد خرده‌فروشی در این کشور هم آهسته شده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا در این هفته افزایش یابد که می‌تواند میزان افزایش قیمت نفت را محدود کند. تحلیلگران تخمین می‌زنند متوسط ذخایر نفت خام آمریکا ۲۰۰هزار بشکه در روز در هفته منتهی به ۲۱اکتبر افزایش‌یافته باشد.

تخمین زده می‌شود ذخایر بنزین آمریکا ۱.۲ میلیون بشکه در روز و ذخایر میعانات گازی ۱.۱ میلیون بشکه در روز طی هفته گذشته کاهش‌یافته باشد.

نرخ-انرژی

 

 

ارسال نظر