|
کدخبر: 277020

توافق رقیب نفتی ایران با چین

وزیر انرژی عربستان سعودی و مدیر سازمان ملی انرژی چین اعلام کردند روابطشان در بخش انرژی را تحکیم خواهند کرد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گزارش کرد این مقامات در یک کنفرانس از راه دور، با یکدیگر گفت‌وگو کرده و بر اهمیت ثبات عرضه بلندمدت برای بازارهای نفت، تاکید کردند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، پیشتر در دهلی نو تاکید کرده بود اوپک پلاس کار درستی برای تضمین بازارهای نفت باثبات و پایدار، انجام می‌دهد.

آمریکا و عربستان سعودی از زمان تصمیم گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، اختلاف پیدا کرده‌اند. این تصمیم با وجود درخواست آمریکا برای به تاخیر افتادن یک ماهه کاهش تولید این گروه و انجام آن پس از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر، گرفته شد.

چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، امسال محدودیت‌های کرونایی را حفظ کرد که باعث متاثر شدن شدید فعالیت تجاری و اقتصادی شد و تقاضا برای سوخت در این کشور را کمتر کرد. انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که پکن قصد دارد مدت قرنطینه برای مسافران ورودی را به هفت روز کاهش دهد، اگرچه مورد تایید رسمی مقامات چینی قرار نگرفت اما از قیمت‌ها پشتیبانی کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سعودی، شاهزاده عبدالعزیز و ژانگ جیانهوآ، مدیر سازمان ملی انرژی چین توافق کردند به همکاری برای حفظ ثبات در بازارهای انرژی ادامه دهند و عربستان همچنان مطمئن‌ترین شریک و تامین‌کننده نفت خام برای چین است.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی عربستان سعودی پیشتر با وزیر بازرگانی ژاپن که یک مشتری مهم دیگر ریاض است، گفت‌وگو کرده و درباره تحکیم همکاری در زمینه انرژی تبادل نظر کرده بودند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر