|
کدخبر: 275880

کمبود شدید بنزین و گازوییل در این کشور

کمبود شدید بنزین و گازوئیل در جایگاه‌های عرضه سوخت در فرانسه روز به روز ابعاد گسترده تری پیدا می‌کند.

برخی کارشناسان اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های فرانسه را علت این کمبود ذکر کرده اند، اما برخی دیگر علت اصلی را کمبود ورودی سوخت به پالایشگاه‌ها در پی بحران جنگ اوکراین می‌دانند.

در برخی مناطق فرانسه ۳۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت بعلت خالی شدن مخازن تا اطلاع ثانوی به روی مراجعه کنندگان بسته شده و مابقی جایگاه‌ها نیز با صف‌های طولانی مواجه اند.

در پی بحران سوخت در فرانسه بهای هر لیتر بنزین و گازوئیل در اغلب جایگاه‌ها با یک یورو افزایش به حدود دو و نیم یورو در هر لیتر رسیده است.

کمبود مواد سوختی در برخی شبکه‌های حمل و نقل عمومی و خدماتی مانند سرویس مدارس، تاکسی ها، آتش نشانان و حتی پلیس مشکلات جدی را ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، افزایش چشمگیر بهای مواد سوختی برای شوفاژ منازل باعث شده تا مردم بیشتر شومینه‌های خود را برای گرمایش روشن نمایند.

در این راستا، هجوم مردم برای خرید هیزم و چوب‌های مخصوص شومینه قیمت‌ها را چندین برابر کرده است.

خانم الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه از مردم خواسته دمای منازل را حداکثر ۱۹ درجه تنظیم کنند در غیراینصورت جریمه خواهند شد.

نخست وزیر فرانسه امروز همچنین خواستار گفتگو با مسئولان سندیکاهای کاری و کارگری مربوط به پالایشگاه‌های فرانسه به منظور خاتمه بحران کمبود سوخت در جایگاه‌ها شده است.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها