|
کدخبر: 273912

افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت و مجلس نیست

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

علی جدی، با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نشده لذا افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت، اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین ناگهانی نمی‌شود و باید در بودجه دیده شود و برای بودجه ۱۴۰۱ این پیش‌بینی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه دولت نیز بارها به عدم افزایش قیمت بنزین تأکید کرده است، افزود: قیمت فعلی بنزین به منابع ملی آسیب می‌رساند و لازم بود طی سال‌های گذشته قیمت بنزین نیز مانند سایر کالاها به صورت عادی و براساس تورم موجود افزایش پیدا می‌کرد تا افزایش قیمت ناگهانی، چالشی برای کشور ایجاد نکند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه بنزین نیز یک کالا است و از افزایش قیمت سالیانه براساس تورم کشور مستثنی نیست، ادامه داد: مصرف بنزین روزانه در کشور به ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده که ناشی از عدم مدیریت است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با زیرساخت‌های سوخت استان، بیان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های تأمین سوخت در استان ایجاد نشده و به همین دلیل با مشکلاتی روبه رو هستیم و باید به دنبال رفع آن باشیم. در حال حاضر اقداماتی انجام می‌شود اما زمان‌بر است تا به ثمر برسد.

جدی با تأکید براینکه مسیر لوله‌گذاری مناسب برای انتقال سوخت از خراسان شمالی مشخص نشده، ادامه داد: این موضوع برای استان مشکل ایجاد کرده و در حال حاضر مسیر لوله‌گذاری از کنار سبزوار و مشهد می گذرد که خراسان شمالی در آن دیده نشده است.

وی در پایان تصریح کرد: اولویت فعلی دولت، عادلانه‌سازی یارانه‌ها است و برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر