|
کدخبر: 273356

واکنش مثبت قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

قیمت نفت تحت تاثیر احتمال کاهش تولید اوپک پلاس، به روند افزایشی خود ادامه داد و در معاملات روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۸۸ سنت معادل دو درصد افزایش، به ۹۴ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۰.۷ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۷۳  سنت معادل دو درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۰.۳ درصد افزایش داشت.

بازارهای آمریکا روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات عمومی، بسته هستند.

در نشست روز دوشنبه، وزیران اوپک پلاس ممکن است تصمیم بگیرند تولید نفت را در سطح فعلی حفظ کنند یا حتی تولیدشان را برای تقویت قیمت‌ها، کاهش دهند.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: اوپک پلاس ممکن است تولیدش را محدود نگه دارد تا قیمت‌ها را در شرایطی که تقاضا به دلیل تجدید قرنطینه‌های کرونا در چین ضعیف شده است، در همین حدود حفظ کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: روسیه که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان و یکی از تولیدکنندگان بزرگ عضو اوپک پلاس است، در مقطع فعلی از کاهش تولید حمایت نمی‌کند و ممکن است این گروه در دیدار روز دوشنبه، تولید را در سطح فعلی حفظ کند.

ارسال نظر