|
کدخبر: 272129

ترمز قیمت نفت کشیده شد

قیمت نفت پس از افزایش حدود چهار درصدی که در معاملات روز گذشته داشت، با فروکش نگرانی‌ها نسبت به کاهش فوری تولید اوپک پلاس، در معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت که روز سه شنبه ۳.۹ درصد صعود کرده بود، در معاملات روز جاری با ۲۱ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۰۰ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت پس از افزایش ۳.۷ درصدی که روز گذشته داشت، ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۳ دلار و۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

 هر دو شاخص روز سه شنبه پس از اینکه عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، احتمال کاهش تولید نفت اوپک پلاس برای متعادل کردن بازار را مطرح کرد. جهش چشمگیری پیدا کردند. اما ۹ منبع آگاه در اوپک روز سه شنبه به رویترز گفتند: کاهش تولید احتمالی اوپک پلاس ممکن است فوری نباشد و احتمالا با بازگشت ایران به بازارهای جهانی مصادف می شود.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت "فوجیتومی سکیوریتیز" در این باره اظهار کرد: افزایش قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بیش از حد بود زیرا بسیاری از سرمایه گذاران می‌دانستند حتی درصورت دستیابی به توافق برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، چند ماه طول خواهد کشید تا نفت ایران به بازار بین‌المللی بازگردد که به معنای آن است که اوپک پلاس تولید خود را سریعا کاهش نخواهد داد. با این حال، به دلیل تقاضای قوی برای سوختگی گرمایشی برای زمستان، فضای چندانی برای افت قیمت در بازار نفت وجود ندارد.

قیمت گاز آمریکا برای نخستین بار در ۱۴ سال گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها در اروپا که با کمبود تامین انرژی رو به روست، به بیش از ۱۰ دلار صعود کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها