|
کدخبر: 272799

در شهرستان مشهد ۱۷۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: ۱۷۴ حلقه چاه غیرمجاز عمیق و نیمه عمیق در محدوده مدیریت امور منابع آب شهرستان مشهد مسدود شد.

محمد برزویی اظهار کرد: با انسداد ۱۷۴ حلقه چاه غیرمجاز عمیق و نیمه عمیق در محدوده مدیریت امور منابع آب شهرستان مشهد از برداشت غیر قانونی ۴/۶ میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب مشهد افزود: از مجموع ۱۷۴ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده ۶۳ حلقه چاه عمیق با عمق ۱۷۰ متر و دبی تا ۷ لیتر بر ثانیه و ۱۱۱ حلقه چاه نیمه عمیق با دبی تا ۲ لیتر بر ثانیه بوده است.

وی افزود: این چاه‌ها با تلاش نیروهای گشت و بازرسی و اجراییات امور و با اخذ مجوز قضائی و همکاری نیروی انتظامی مسدود شد.

برزویی گفت: ۵ دستگاه و ادوات غیرمجاز در محدوده تحت مدیریت منابع امور آب مشهد نیز با هوشیاری نیروهای گشت و بازرسی شناسایی و توقیف شد.

 

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    کاش این شهره لرستانی
    روجمعش میکرد ند.
    هرغلطی کرده خودشاگم وگورمیکرد< br /> چندش

  • ایران من ارسالی در

    سلام در هر روستا مشهد بالای 20 عدد حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد و بسیاری از این چاه حتی درب و ایمنی اولیه ندارد( یک روز جمعه ظهر بروید بازدید در روستاهای اطراف مشهد مخصوص طرف روستاه سد کارده از تا روستا اخرش سیج ،جنگ، مارشک بعد می بینید ، چقدر چاه غیر مجاز در حال استفاده است با موتور اب و.. جالب اینکه حتی بعضی از روستا ها مشهد دراین کم ابیای کشور که بعضی شهرها آب برای خوردن وجود ندارد امدن و محصولات پر اب کاشته اند و مثل خیار به روش قدیمی غرقابی هم ابیاری میکنند ) این نحوه عملکرد شما هیچ تاثیری در حفظ منابع ابی کشور ندارد که به صورت نمادین دو تا از چاه روستا رو به صورت دو بیل خاک میرزید و عکس برداری میکند که نه تنها تاثیری ندارد که همه میگن ماه هم یک چاه بزنیم با قیمت 5 تا20 میلیون درصورتی که می توانید، امار تمام چاه رو در باغ ها بدست بیاورید عزیز جان چاه اب رو کنار رودخانه حفر میکنند که زود به اب کف رودخانه برسند و اینکه حتی می توانید از طریق مردم به راحتی پیدا کنید ، حالا اگر با چاه غیر مجاز برخورد نمی کنید و یا جریمه ندارد ، حداقل به مردم اطلاع رسانی کنند محصولات کم اب بکارند نه خیار به روش قرقابی اخرش هم نصف خیارشون یا گچ وماوج هست چون بذر خوب استفاده نکردن و خریدار هم ندارد و.................. اگر یک نگاهی به عکس های ماهوری چندین سال قبل بکنید با عکسهای امروز روستاها تمام رودخانه خشک شده به علت احداث این هم چاه در اطراف رودخانه بزرگ، امیدوار افراد دلسوز و متخصص بتوانند این مشکلات را حل کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها