|
کدخبر: 272704

احداث پروژه پتروشیمی بهبهان تا زمان موقتا متوقف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پتروشیمی بهبهان که بدون مجوز زیست محیطی کلنگ زنی شده تا زمان اعلام نتایج ارزیابی‌های زیست محیطی متوقف است و هیچگونه کار ساخت و سازی نباید صورت گیرد.

محمد جواد اشرفی بیان کرد: پیش از عملیات کلنگ زنی این پتروشیمی اعلام کرده بودیم که تا انجام شدن ارزیابی‌های لازم هیچ گونه اقدامی نباید صورت گیرد و مجوز شروع کار صادر نمی‌شود.

وی گفت: کلنگ زنی این پتروشیمی به این معنی نیست که می‌توانند کار ساخت و ساز صورت دهند و مکاتبه لازم به صورت رسمی نیز در این خصوص انجام شده است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد: چون پروژه پتروشیمی بهبهان گزارش ارزیابی زیست محیطی ندارد از این رو از نظر ما، کلنگی به زمین زده نشده و این طرح اجرا نمی‌شود.

به گفته علی سلاجقه استخوان لای زخم‌های زیادی در بحث محیط زیست در کشور داریم که یا آگاهانه و یا ناآگاهانه این اتفاقات افتاده است که باید سریع تعیین تکلیف شود، رییس جمهور همواره تاکید دارد که گره‌های ذهنی مردم را باز کنید و گره‌های ذهنی برای مردم ایجاد نکنید؛ متاسفانه در این قسمت به ویژه برای دوستداران محیط زیست گره‌های ذهنی زیاد است.

وی درباره احداث پتروشیمی بهبهان گفت: رییس جمهور تاکید کرد که کلنگ هیچ پروژه‌ای بدون ارزیابی زیست محیطی به زمین زده نشود و این در مجموع رویکرد دولت است، وزرایی هم که بیشتر در احداث پروژه‌ها نقش دارند نیز اذعان کردند که هیچ پروژه عمرانی در کشور بدون مجوز محیط زیست کلنگش به زمین نخواهد خورد و این اتفاق هم افتاده است.

وی افزود: در سفرهای ۳۱ گانه رییس جمهور، هیچ کلنگی به زمین نخورد بلکه اعتبار پروژه‌های نیمه تمامی که وجود داشت با معمولا بالای ۵۰ درصد پیشرفت، تخصیص یافت؛ متاسفانه کلنگ پتروشیمی بهبهان به صورت مجازی به زمین زده شد و چون گزارش ارزیابی زیست محیطی ندارد، ما می‌گوییم که هیچ کلنگی به زمین نخورده است؛ دولت و تمام همکاران در دولت متعهد شدند طرح‌ها با مجوز محیط زیستی می توانند عملیات عمرانی داشته باشند در غیر این صورت امکان اجرا وجود ندارد؛ این دستور رییس جمهور است و ما هم این روال کار را پیگیری می کنیم.

کلنگ احداث پتروشیمی بهبهان در جنوب شرق خوزستان هفته گذشته به زمین زده شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها