|
کدخبر: 271670

تولید نفت ایران از خلیج فارس افزایش یافت

مدیر عامل شرکت DCI از اتمام حفاری ۱۰ حلقه چاه میدان سیری خبر داد و گفت: با در تولید قرار گرفتن دهمین چاه پروژه سیری در سکوی نصر۶ این پروژه تکمیل شد و تولید نفت از خلیج فارس افزایش یافت.

حمیدرضا ثقفی اظهار کرد: حفاری ۱۰ حلقه چاه میدان سیری در سکوهای نصر۵، نصر۶، ایلام۱ و ایلام۳ با کوشش و تلاش شبانه روزی تیم پروژه سیری، عملیات حفاری و همیاری شرکت نفت فلات قاره ایران با در تولید قرار گرفتن دهمین چاه آن در سکوی نصر۶ (چاه SIC-F۳) تکمیل شد.

وی افزود: اجرای پروژه میادین اسفند و سیوند با توجه به پیچیدگی‌های زمین‌شناسی و مشکلات عدیده حفاری و عملیاتی و همچنین با وجود پلتفرم‌های قدیمی بسیار سخت و پیچیده بود، به طوری که بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های این میادین طی سالیان گذشته به دلایل مورد اشاره میسر نشده بود.

مدیر عامل شرکت DCI گفت: شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد (DCI) به عنوان پیمانکار پروژه سیری بنابر با تعهدات ذکر شده در قرارداد فیمابین با شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان کارفرما، با برنامه ریزی و تحلیل ریسک‌ها و با به کارگیری ۲ دستگاه دکل حفاری ملکی DCI-۱، DCI-۲ و یک دستگاه دکل حفاری استیجاری WT-۲ و با اتکا به دانش و توان مدیریتی، کادر مهندسی و عملیات حفاری و همچنین استفاده حداکثری از توان شرکت‌های داخلی به منظور تامین کالا و خدمات فنی، اقدام به اجرای پروژه سیری کرد.

ثقفی ادامه داد: هم اکنون با تکمیل دهمین چاه از میدان سیوند با درصد فیزیکی بیش از ۹۰ درصد، تعهد ۱۰۰ درصدی تولید و تزریق را (با در نظر گرفتن اضافه کاری‌های انجام شده) تنها با در اختیار داشتن حدود ۴۰ درصد منابع مالی محقق شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها