|
کدخبر: 270081 فاطمه صفری

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در گفت و گو با گسترش نیوز عنوان کرد؛

صادرات برق قدرت منطقه ای کشور را افزایش می‌دهد

نجفی در رابطه با این موضوع ادامه داد: سیاست گذاری ها و استراتژی های بین المللی در تجارت و تبادلات مالی،کاری و انرژی وجود دارند. ضمن آنکه ما اگر امکانات خود را در اختیار کشور چون عراق قرار ندهیم نفوذمان در منطقه کاهش پیدا می کند و در ازای آن عربستان خیلی سریع نیاز های آن کشور را برطرف می‌کند.

انرژی صادرات برق قدرت منطقه ای کشور را افزایش می‌دهد

قطعی برق، مساله ای که چند سالی است با شروع تابستان همه در انتظارند. موضوعی جدی که سال جاری خود را به شکل دیگری نمایان کرد و از ابتدای تیر ماه راه جدیدی را برای مدیریت برق  در نظر گرفتند؛ کاهش ساعت کاری ادارات. البته کار به همین جا ختم نشد و قطعی برق ادارات پرمصرف و گاهی هم قطعی برق صنایع البته با اطلاع قبلی اتفاق افتاد، اما صادرات برق به کشور های همسایه قطع نشد و حتی افزایشی شد . صادراتی که مطالبات خود را پس از مدت ها دریافت کرد. اما چرا چنین رویه ای باید ادامه‌دار باشد؟ چنین صادراتی برای چه منافعی برای کشورمان به همراه دارد؟ 

آرش نجفی رئیس هیت مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران و رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در رابطه با این موضوع به گسترش نیوز می گوید: صادرات برق، به کشور های همسایه  امری ژئوپلیتیک است. به همین دلیل ما در حال صادرات انرژی، که شامل سوخت های فسیلی، گاز،  برق و... می شود به همسایه های همجوار هستیم  که می توان به ارمنستان، عراق و..... اشاره کرد که از کشور های مقصد صادرات برق برای کشور ما به شمار می آیند.

نجفی

نجفی  در رابطه با این موضوع ادامه داد: سیاست گذاری ها و استراتژی های بین المللی در تجارت و تبادلات مالی،کاری و انرژی وجود دارند. ضمن آنکه ما اگر امکانات خود را در اختیار کشور چون عراق قرار ندهیم  نفوذمان در منطقه کاهش پیدا کرده و در ازای آن عربستان خیلی سریع نیاز های آن کشور را برطرف می‌کند.

صادرات و اهمیت مبادلات ژئوپولتیک

وی ادامه داد:  زمانی که مبادلات ژئوپلیتیک وجود دارد مقولات دیگری  را باید در اولویت قرار داد. شاید ما کمبود برق داشته باشیم، اما امری مقطعی است و دائمی نیست. ضمن آنکه  در ایامی از سال کمبود برق داریم، که خوشبختانه با توانایی هایی که داریم در زمان دیگری مازاد تولید هم داریم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران  با اشاره به بالانس بودن مصرف برق در کشور در این راستا توضیح داد: در ساعاتی از روز ما کمبود برقمان شدید وجود دارد و در زمان دیگر مازاد تولید وجود دارد. در چنین حالتی مصرف و صادرات با یکدیگر بالانس می شود.

رئیس هیت مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران تاکید کرد: باید در نظر داشت که کشور ما نیازمند حفظ روابط خارجی  است. به همین دلیل کشور ما نمی تواند اهداف خود را در نظر نگرفته و تبادل خدمات نداشته باشد.

نجفی در خاتمه توضیح داد: تمامی مقولاتی که گفته شد موضوعاتی هستند که کمبود و مازاد برق را به تنهایی در بر نمی گیرند و موضوعات مبتنی بر سیاست های کلان و راهبردی  کشور است. شاید در ایامی از سال با کمبود برق مواجه شویم، اما به همان تناسب  در ایامی از سال نه تنها کمبود برق نداریم بلکه مازد برق هم برایمان وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها