|
کدخبر: 244593

ایران قدرت اول برق در منطقه است؟

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران به اذعان اکثر سازمان‌های بین المللی تخصصی برق قدرت نخست برق منطقه است، گفت: امضای یاداشت تفاهم اتصال برق ایران و قطر آغاز فصل نوینی در برقراری ارتباط شبکه برق با کشورهایی است که با آنها مرز آبی داریم.

«محمدعلی فرحناکیان» در باره سفر رییس جمهوری و وزیر نیرو به کشور قطر افزود: در این سفر ۱۴ یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف کنسولی، برق، آموزش عالی، فرهنگی و هنری، بخش حمل و نقل دریایی و زمینی، گردشگری، استاندارد و بخش کشاورزی به امضا رسید که اثر خیلی مثبتی برای دو کشور به همراه خواهند داشت.

وی ادامه داد: زمانی که دو کشور تصمیم به تقویت روابط بین خود می‌گیرند، می‌بایست یک سری زیرساخت‌ها آماده شود که از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان به زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک و نیز زیرساخت‌های کنسولی و روادید اشاره کرد که با این یاداشت تفاهم‌های گسترده و به تعدادی زیاد که امضا شده سنگ بنای تقویت روابط دو کشور ایران و قطر گذاشته شد.

مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: یک یادداشت تفاهم هم در بخش اتصال شبکه برق ایران و قطر در این سفر به امضا رسید که امید است مرحله نخست آن اجرایی شود، زیرا این کار بسیار مهمی است.

فرحناکیان ادامه داد: کشورمان ایران به اذعان اکثر سازمان های بین المللی تخصصی بخش برق قدرت نخست برق در منطقه است و براساس یک برنامه بلندمدت با همه کشورهایی که دارای مرز زمینی است ارتباط الکتریکی دارد.

وی افزود: اکنون نیز وزارت نیرو طرحی دارد که براساس آن تلاش می شود با کشورهایی هم که مرز آبی داریم ارتباط الکتریکی برقرار کنیم.

مشاور امور بین الملل وزیر نیرو گفت: امضای یاداشت تفاهم اتصال برق ایران و قطر آغاز فصل نوینی در برقراری ارتباط شبکه برق کشورمان با کشورهایی است که با آنها مرز دریایی و آبی داریم.

فرحناکیان ادامه داد: چنانچه شبکه برق کشورمان با کشورهایی که مرز دریایی داریم، وصل شود ظرفیت بالایی در پایداری شبکه‌ها ایجاد خواهد شد و توان کشورمان در تامین برق مردم منطقه با ضریب اطمینان بالاتری ممکن خواهد شد.

وی افزود: این یاداشت‌های تفاهم زمینه مناسب برای شرکت‌های دو کشور فراهم خواهد آورد تا بتوانند برای توسعه فعالیت ها قراردادهای اجرایی امضا کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر