|
کدخبر: 269450

پاداش صرفه‌جویی برای ۴۰ درصد مشترکان خانگی

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال ۴۰ درصد از مشترکان خانگی مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: از ۲۸ میلیون قبض صادره در بخش خانگی بیش از ۱۱ میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک مشمول پاداش صرفه‌جویی یا پاداش مدیریت مصرف شدند که این عدد در قسمت چپ قبض دریافتی آنان با عنوان‌های "تخفیف مدیریت مصرف، پاداش صرفه‌جویی و یا پاداش مدیریت مصرف "درج شده است.

وی ادامه داد: همکاری خوب مردم در تیر و مرداد  در بخش خانگی به‌خصوص در ساعت اوج مصرف، به پایداری شبکه کمک  شد و از طرف دیگر این همکاری سبب شد مشترکان مشمول پاداش مدیریت مصرف شوند.

سخنگوی صنعت برق درباره چگونگی نحوه برخورد با مشترکان پرمصرف خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ درصد از مشترکان پرمصرف هستند که مصرف برق آنان بیش از ۲ برابر است که به میزان ۱۴ تا ۲۰ درصد از یک مشترک متعارف در یک منطقه مصرف دارند.

رجبی مشهدی گفت:  در صورت شناسایی این مشترکان پرمصرف در نوبت اول با پیامک اطلاع‌رسانی می‌شوند و در صورت ادامه روند پرمصرفی، محدودیت‌هایی برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه‌برآن مجبور به پرداخت قبض‌های بسیار سنگین  می‌شوند که با کاهش میزان مصرف هم به پایداری شبکه کمک خواهند کرد و هم از ارسال قبض‌های سنگین برای آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پیشتر وزیر نیرو گفت: بر اساس مصوبه این وزارتخانه، مشترکانی که امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، پنج برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت می‌کنند.

علی اکبر محرابیان  افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده، مشترکانی که انرژی برق را در سطح الگو مصرف می‌کنند اگر مصارف خود را نسبت به سال قبل کمتر کنند به میزان صرفه جویی و کاهش هر کیلووات ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

وی یادآورشد: قیمت فروش انرژی برای کسانیکه در سطح الگو مصرف می کنند ۱۰۰ تومن است که صرفه جویی کنندگان پنج برابر قیمت خرید انرژی پاداش دریافت می کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها