|
کدخبر: 268639

برای نخستین بار رکورد ۶۴ هزارمگاواتی در مصرف برق شبانه ثبت شد

سخنگوی صنعت برق کشور از ثبت رکوردهای جدید در ساعات اوج مصرف شبانه خبر داد و تاکید کرد: اوج مصرف شبانه، شب گذشته برای نخستین بار به ۶۴ هزارمگاوات رسید.

مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، افزایش دما پدیده غالب در کشور است و مصرف برق نیز، نسبت به روز گذشته ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته که معادل مصرف برق دو استان خراسان شمالی و جنوبی و همچنین معادل یک نیروگاه بزرگ است.

وی ضمن درخواست از مردم جهت صرفه‌جویی در مصرف برق اظهار داشت: پیش‌بینی شده که در هفته جاری، همچنان دمای هوا افزایش پیدا کند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش‌رو، مصرف برق رکوردهای جدید را شاهد باشد.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه برای امروز پیش‌بینی شده، مصرف برق به حدود ۶۸ هزار مگاوات یا ۶۷ هزار و ۷۶۱ مگاوات برسد، تصریح کرد: با توجه به اینکه امشب، شب عید غدیر است و امکان نورافشانی وجود دارد، از هموطنان درخواست داریم که هم ایمنی را در این خصوص رعایت کنند و هم صرفه‌جویی در مصرف را مدنظر قرار دهند.

رجبی مشهدی ادامه داد: اوج مصرف شبانه، شب گذشته برای نخستین بار به ۶۴ هزارمگاوات رسید و هموطنان حتی با خاموش کردن یک لامپ از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ که اوج مصرف شبانه است، می‌توانند به صنعت برق کمک کنند.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها