|
کدخبر: 268226

ورود نامحسوس روسیه به بازار پتروشیمی ایران

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: بیشترین تهاتر ما با برزیل است یعنی به جای اوره ذرت و سویا وارد می‌کنیم، یعنی با همان کشتی که اوره را تخلیه می‌کنیم در راه برگشت نهاده دامی وارد می‌کنیم که رقم آن حدود یک میلیون تن است.

احمد مهدوی‌ابهری، درباره تهاتر محصولات پتروشیمی با کالا اظهارکرد: درحال‌حاضر صادرات به خوبی در حال انجام است و علاوه بر بازگرداندن ارز حاصل از صادرات بخشی از محصولات را نیز با نهاده‌های دامی تهاتر می‌کنیم، مثلا اوره صادر و نهاده دامی وارد می‌کنیم.

وی افزود: بیشترین تهاتر ما با برزیل است یعنی به جای اوره ذرت و سویا وارد می‌کنیم، یعنی با همان کشتی که اوره را تخلیه می‌کنیم در راه برگشت نهاده دامی وارد می‌کنیم که رقم آن حدود یک میلیون تن است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران تصریح کرد: ما مشکلی برای بازگشت ارز نداریم اما شاید بازگرداندن درآمد حاصل از صادرات محصولات پتروشمی به صورت تهاتر آسان‌تر باشد.

وی تاکید کرد: ما بیشتر ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما عرضه می‌کنیم که رقم آن از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ۳ میلیارد و ۶۲۴ میلیون دلار بوده است.

مهدوی درباره تاثیر افزایش نرخ نفت روی محصولات پتروشیمی گفت: نوسانات نرخ نفت روی برخی محصولات تاثیر مثبت داشته و در برخی محصولات شاید عکس بوده مثلا نرخ جهانی متانول و پلیمرها افت کرده اما تاثیر آن روی نرخ اوره مثبت بوده است.

وی درباره ورود روسیه به بازارهای پتروشیمی ایران بیان کرد: تاثیر ورود محصولات پتروشیمی روسیه بازارهای ایران از جمله کشور چین محسوس نبوده که ما را دچار مشکل کند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران بیشتر بازارهای صادرات محصولات پتروشیمی ایران را افریقا، آسیای میانه و جنوب شرق آسیا عنوان کرد.

 

 

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر