|
کدخبر: 261118

پیش بینی عجیب از تولید پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم همه کاتالیست‌های موردنیاز صنعت پتروشیمی بومی‌سازی می‌شود، گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده به ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد‌.

انرژی پیش بینی عجیب از تولید پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده

مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در نشست خبری در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به ۹۰ میلیون تن در سال رسیده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تا ۱۰ سال آینده ظرفیت تولید پتروشیمی بیش از دو برابر می‌شود و به ۲۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

شاهمیرزایی افزود: توسعه صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم و هشتم یک تفاوت جدی با توسعه گذشته دارد. توسعه گذشته مبنی بر تولید و صادرات محصولات نیمه‌خام بود اما در آینده تمرکز ما بر توسعه زنجیره ارزش و تولید محصولاتی با ارزش افزوده چند برابر است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: باید صنعت پتروشیمی به معنای واقعی کلمه ملی شود و تجهیزات کلیدی آن در داخل بومی‌سازی شود.

وی اظهار داشت: تا پایان دولت سیزدهم همه کاتالیست‌های موردنیاز صنعت پتروشیمی بومی‌سازی می‌شود.

وی گفت: صدور پیش‌مجوز برای طرح پتروشیمی میانکاله در دولت قبل صادر شد. به نظر بنده به طور کلی فردی که اهلیت لازم را ندارد نباید بخشی از خوراک، زمین و وقت شرکت ملی صنایع پتروشیمی رو معطل کنند.

شاهمیرزایی افزود: طرح پتروشیمی میانکاله فاقد موافقت‌نامه اصولی است، حتی پیش‌مجوز صادر شده در دولت قبل نیز در دولت جدید بعد از اتمام تاریخ اعتبار آن در دی‌ماه سال گذشته تایید و تمدید نشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: وقتی طرحی موافقت‌نامه اصولی ندارد نمی‌تواند به صورت رسمی کار رو جلو ببرد و این طرح حتی پیش‌مجوز نیز ندارد و سازمان محیط زیست نیز آن را تایید نکرده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها