|
کدخبر: 260966

به ۸۹ درصد روستاها گاز رسید

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در حال حاضر پروژه گازرسانی در ۲۹ شهر و ۲۵۵۲ روستا در حال اجرا است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها درصد پوشش شهری به ۹۹ درصد و پوشش روستایی به ۸۹ درصد می‌رسد.

انرژی به ۸۹ درصد روستاها گاز رسید

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز، در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با ارائه گزارش عملکرد این شرکت اظهار داشت: تاکنون ۱۲۲۱ شهر با درصد پوشش ۹۸.۴ درصدی و ۳۵۵۵۷ روستا با درصد پوشش ۸۵.۴ درصدی به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر پروژه گازرسانی در ۲۹ شهر و ۲۵۵۲ روستا در حال اجرا است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها درصد پوشش شهری به ۹۹ درصد و پوشش روستایی به ۸۹ درصد می‌رسد.

چگنی گفت: ۲۴.۵ میلیون مشترک خانگی معادل ۲۸.۵ میلیون خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند، همچنین ۹۰ هزار واحد صنعتی، ۶۰ هزار واحد کشاورزی، ۲۲۸۰ واحد سی.ان.جی، ۳۳ نیروگاه کوچک و بزرگ و ۲ میلیون واحد عمومی نیز به شبکه گاز متصل هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: مجموع گاز تحویلی در سال گذشته ۲۶۹ میلیارد متر مکعب بود.

وی گفت: در بخش خانگی ۱۲۱ میلیارد متر مکعب گاز مصرف داشت که نسبت به سال ۹۹، ۸ درصد رشد داشت.

چگنی گفت: نیروگاه‌ها نیز ۷۱ میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند و ۳ درصد افزایش داشتند. صادرات گاز ایران نیز ۱۷ میلیارد متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: با راه‌اندازی نخستین ردیف فاز ۱۱ و ردیف‌های دیگر فاز ۱۴ میدان پارس جنوبی، روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها