|
کدخبر: 249821

جای خالی طرح پتروشیمی میانکاله در شرکت ملی پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: طرحی به نام پتروشیمی میانکاله در شرکت ملی پتروشیمی تعریف نشده است.

شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: شرکت ملی پتروشیمی، برای طرحی به نام پتروشیمی میانکاله مجوز صادر نکرده، اطلاعی از این موضوع ندارد و معمولاً به این طرح‌ها، نمی‌توان پتروشیمی گفت؛ بلکه واحدهای صنعتی زنجیره ارزش هستند که وزارت صمت به آن‌ها مجوز می‌دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی، وزارت صمت به واحدهای صنایع تکمیلی که هم صنف با شهرک‌ها و واحدهای صنعتی محسوب می‌شود، مجوز می‌دهد که نیازی به دریافت مجوز از شرکت ملی پتروشیمی ندارند؛ زیرا محصولات انتهایی زنجیره پتروشیمی را تولید می‌کنند.

آقای شاهمیرزایی می‌گوید: این دسته از شرکت‌ها، به عنوان شرکت‌هایی که دارای ضایعات و آلودگی زیست محیطی در قالب پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ باشند، شناخته نمی‌شوند. ممکن است چنین طرح‌هایی مساحت زیادی را هم به خود اختصاص دهند؛ اما هیچ یک از مؤلفه‌های یک واحد پتروشیمی را ندارند و در اصطلاح، به آن‌ها شهرک‌های شیمیایی گفته می‌شود.

آقای وحیدی وزیر کشور، روز بیست و دوم اسفند در فاصله حدود پنج کیلومتری تالاب میانکاله در استان مازندران، کلنگ احداث یک واحد جدید پتروشیمی را به زمین زد؛ موضوعی که باعث شد تا آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در واکنش به آن بگوید: «طرح پتروشیمی مازندران مجوز‌های لازم را نگرفته و در دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی است. در روز بازدید از تالاب میانکاله، نمایندگان مجلس از من درخواست کلنگ زنی این پروژه را کردند؛ در حالی که این پروژه مجوز محیط زیست ندارد. نمایندگان مجلس در کار دولت دخالت نکنند؛ همانطور که دولت در کار قانون گذار دخالت نمی‌کند».

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها