|
کدخبر: 249942

راه اندازی ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی در اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در قالب "طرح جهاد روشنایی" درنقاط مختلف این استان راه اندازی و احداث می شود.

حسین قدیمی در دوازدهمین جلسه شورای اجرایی طرح جهاد روشنایی، افزود: این نیروگاه های خورشیدی با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل و بسیج مهندسین سپاه استان اجرا و راه اندازی خواهند شد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۶۰ نیروگاه پنج کیلو واتی در نقاط مختلف استان اردبیل در قالب طرح جهاد روشنایی به طور کامل اجرا شده و با نصب کنتور برای ثبت انرژی تولیدی ، از آنها بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح جهاد روشنایی با استفاده از پنل های خورشیدی، در مناطق کم برخوردار با مشارکت بسیج مهندسان به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر، با هدف درآمد برای خانوارهای کم درآمد و تامین بخشی از انرژی مناطق محروم اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اضافه کرد: امروزه دوران استفاده از سوخت‌ های فسیلی برای تولید برق به پایان رسیده و استفاده از انرژی‌ های پاک از جمله انرژی خورشیدی یک ضرورت برای دستیابی به اهداف زیست محیطی جامعه می ‌باشد.

قدیمی گران بودن سوخت‌ های فسیلی ، مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت از محیط زیست و رایگان بودن منبع عظیم خدادادی خورشید را از جمله علل استفاده از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز ذکر کرد.

وی با بیان اینکه توسعه و راه اندازی انرژی تجدید پذیر یکی از اولویت های اصلی شرکت برق استان اردبیل است، ادامه داد: برای همین برنامه های مناسب و مدونی در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد تا به شاخص های ایده آل در این زمینه برسیم.

در مجموع هزار و ۱۵۳ مگاوات برق در استان اردبیل تولید می شود و این در حالی است که نیاز پیک مصرف سالانه استان ۴۶۰ مگاوات است و مابقی تولید به شبکه سراسری تزریق شده و در سایر نقاط کشور مصرف می شود.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد ساکنان شهری و ۹۹.۹ درصد ساکنان مناطق روستایی استان اردبیل از نعمت برق برخوردار هستند.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها