|
کدخبر: 218826

نگاهی به کمک های عام المنفعه شرکت پتروشیمی شازند

ٰدر جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت پتروشیمی شازند و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی این شرکت، ۵۰ میلیارد ریال بابت کمک های عام المنفعه از سوی اعضای هیات رئیسه به تصویب رسید.

انرژی نگاهی به کمک های عام المنفعه شرکت پتروشیمی شازند

در جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت پتروشیمی شازند و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی این شرکت، ۵۰ میلیارد ریال بابت کمک های عام المنفعه از سوی اعضای هیات رئیسه به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند، مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت پتروشیمی شازند با حضور ۸۲/۳۴درصدی سهامداران ، در محل دفتر مرکزی این شرکت و به صورت پخش زنده برگزار شد.

خبر پتروشیمی۲

دستور این جلسه در خصوص تعیین کمک های عام المنفعه در راستای ایفای موثرتر نقش مسئولیت های اجتماعی شرکت پتروشیمی شازند بود، که اعضای هیات رئیسه مجمع و سهامداران عمده حقوقی، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال علاوه بر مبلغ ۳۵ میلیار ریال مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه که در ۹ تیر ماه سال جاری برگزار شد را جهت کمک های عام المنفعه تصویب نمودند.

در ابتدای جلسه مجمع عادی بطور فوق العاده پتروشیمی شازند، مهندس ولدخانی طی سخنانی ضمن تشکر از تعاملات و همکاری های سازنده میان مدیران شرکت با سهامداران حقوقی، خصوصا مدیران شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، با اشاره به اورهال ناحیه سه مجتمع پتروشیمی شازند اظهار داشت: برخی از محصولات تولیدی این ناحیه یونیک و تولید آنها برای کشور حائز اهمیت می باشد. در شرایطی سخت تحریم های ظالمانه بین المللی، خوشبختانه به لطف پروردگار و با تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم شرکت، عملیات تعویض کاتالیست واحد اتیلن اکساید مجتمع با موفقیت به پایان رسید.

خبر پتروشیمی ۱

وی افزود: چهار راکتور در ناحیه سه بهره برداری مجتمع پتروشیمی شازند مستقر می باشد که به منظور انجام تعمیرات اساسی، ضمن پیگیری های متعدد از مبادی مختلف، ۶۰تن کاتالیست مورد نیاز تامین و برای اولین بار در عمر کاری شرکت، عملیات اورهال ناحیه سه بهره برداری بدون حضور لایسنسورها و کارشناسان خارجی و با همکاری یک از شرکت های دانش بنیان داخلی علی رغم شرایط سخت پیک پنجم  ویروس کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ، ظرف مدت ۱۴ روز در سه شیفت کاری به پایان رسید و خوشبختانه در حال حاضر کلیه واحدهای تولیدی این ناحیه با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارند.

مدیرعامل پتروشیمی شازند ادامه داد: یکی از مسئولیت های اجتماعی شرکت پتروشیمی شازند، همکاری و تعامل سازنده با شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی می باشد، که این مهم طی سالیان اخیر از سوی شرکت به منصه ظهور گذاشته شده است و خوشبختانه پتروشیمی شازند در حوزه های مختلف، از تخصص، نوآوری، دانش فنی و توانمندهای بومی این شرکت ها  بهره مند شده است.

ولدخانی افزود: طبق قولی که به سهامداران شرکت داده شده است، یکی از پروژه های مهم و اساسی شرکت، پروژه استحصال بنزن از محصول ۶C می باشد که طبق تفاهم نامه همکاری با شرکت پتروشیمی تبریز، مراحل دریافت اسناد فنی، انتخاب پیمانکار و اقدامات مرتبط با این پروژه پس از تلاش های فراوان به نتیجه رسیده و در اختیار قرار گرفته است و انتظار می رود با افتتاح این پروژه کاری بسیار بزرگ که  سالانه ۱۱ میلیون دلار به درآمد شرکت افزوده می شود، در آینده به ثمر برسد.

ایشان با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش سرمایه منوط به نظر اعضای محترم هیات مدیره شرکت می باشد در خصوص سوالات سهامداران محترم یادآور شد: قیمت خوراک نفتا بر اساس میزان بهای جهانی نفت تعیین می گردد و در حال حاضر آلفا به حدود ۱۰% رسیده است. همچنین دیوار کشی و مراحل ثبت و دیوار کشی زمین پروژه شرکت صنایع پتروشیمی بین الملل قشم در حال پیگیری است. در خصوص شرکت شیمیایی لاوان، پتروشیمی شازند به دنبال فروش سهام خود می باشد.

مهندس ولدخانی در پایان سخنان خود ضمن تشکر مجدد از اعضای محترم هیات مدیره و کارکنان ساعی شرکت پتروشیمی شازند اظهار امیدواری کردند: با لطف و عنایات پروردگار متعال و تلاش های شبانه روزی همکارانم ،امیدواریم با وجود شرایط سخت تحریمی، عملکرد شرکت در شش ماهه دوم سال به مانند شش ماه نخست، عملکرد و کارنامه ای درخشان  و قابل عرضه باشد.

باباگل زاده رئیس مجمع و نماینده سهامدار عمده (شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی) طی سخنانی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای کم نظیر این شرکت بیان داشتند: پتروشیمی شازند به مثابه یک ستون استوار در راه خودکفایی و استقلال کشور پایدار مانده و در بخش صنعت خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه نموده و همچنین در این مسیر سخت، طی سالیان اخیر از سوی این شرکت نوآوری های مهمی به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های پتروشیمی شازند در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات واحدهای تولیدی شرکت عنوان کرد: در گذشته بخش عمده ای از تجهیزات و قطعات از طریق منابع خارجی تامین می شد، اما امروز در پتروشیمی شازند شاهد آن هستیم که این صنعت بزرگ به توانمندی های داخلی اعتماد نموده است و موفقیت این شرکت در تعمیرات اساسی اخیر، برگ زرینی دیگری در کارنامه درخشان این شرکت به یادگار خواهد ماند.

باباگل زاده در بخش دیگر سخنان خود به این مهم اشاره داشت: شرکت ها و بنگاه های اقتصادی برای تولید و فروش بیشتر، ممکن است خساراتی به محیط زیست یا زیر ساخت های پیرامونی خود وارد نمایند، بدین منظور مسئولیت های اجتماعی مختلفی در زمینه های چون حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست و ایجاد فضای سبز و همچنین ترمیم و بازسازی زیرساخت های حمل و نقل منطقه بر عهده شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی بوده است و پتروشیمی شازند نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

نماینده شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی اظهار نمود: جلسات مشترک متعددی میان مدیران اجرایی پتروشیمی شازند با مسئولین استانی و سازمان های حاکمیتی در خصوص مسئولیت های اجتماعی برگزار گردید و در خصوص مسئولیت های اجتماعی شرکت بحث و تبادل نظر شد و هدف از برگزاری این مجمع نیز، افزایش کمک های عام المنفعه پتروشیمی شازند در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی می باشد. لازم به ذکر است که در مجمع عمومی عادی سالیانه جاری که در تاریخ ۹ تیر ماه برگزار شد، مبلغ ۳۵ میلیارد ریال بابت این موضوع توسط سهامداران به تصویب رسید و در حال حاضر پیشنهاد افزایش این کمک ها به میزان ۵۰ میلیارد ریال را داریم که امیدواریم به تصویب سهامداران محترم شرکت برسد.

در خاتمه پس از مذاکرات و مشورت ها، این مبلغ به تصویب سهامداران حقوقی رسید.

 

منبع: پتروشیمی شازند
خبرنگار: فروغ کمال آبادی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها