|
کدخبر: 164212

عملکرد چشمگیر شرکت پتروشیمی شازند در فروش محصولات

فروش شاراک در اسفند ۹۹ رکورد زد

به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شازند، بدین ترتیب در آمد حاصل از فروش محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در سال ۱۳۹۹ به رقم بی سابقه ۱۱۱۴۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت ۱۲ ماهه مشابه سال قبل رشد ۶۴ درصدی نشان می دهد.

انرژی فروش شاراک در اسفند ۹۹ رکورد زد

 در آمد حاصل از فروش محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در سال ۱۳۹۹ به رقم بی سابقه ۱۱۱۴۹ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت ۱۲ ماهه مشابه سال قبل رشد ۶۴ درصدی نشان می دهد.

پتروشیمی ۲

در اسفند ماه پتروشیمی شازند توانست به تنهایی حدود ۹۵۰ میلیارد تومان در امد از فروش محصولات در بازار داخلی به میزان حدود ۴۲۶۰۰ تن از طریق هوشمندی در عرضه و تولید محصولات مورد نیاز مشتریان کسب نماید. در همین ماه نیز حدود ۵۳۱ میلیارد تومان در آمد از فروش حدود ۲۷ هزار تن محصول در بازارهای صادراتی حاصل شده است. استفاده حداکثری از فرصت افزایش قیمت های جهانی بویژه در بازار ترکیه و منطقه CIS در اثر افزایش قیمت نفت خام که با یک تصمیم گیری بجا و فوری با فروش محصولات در قیمت هایی بالاتر از قیمت های جهانی نشریات به دست امد یکی از دلایل این رکورد قابل تامل تلقی می شود.

این در حالی است که معمولا میزان فروش در اسفند ماه به علت نزدیکی به تعطیلات نوروز و اختلال در امر حمل و لجستیک محصولات، با کاهش نسبت به بهمن ماه مواجه می شود و شرکت های پتروشیمی در این مقطع بر فروش سلف جهت برداشت و حمل در فروردین ماه تمرکز می کنند ولی پتروشیمی شازند تنوانست برخلاف روال، در اسفند ماه نیز امار حمل محصولات فروش رفته خود را در مقادیر بالا حفظ نماید به طوریکه فروش اسفند ماه نسبت به بهمن ماه نیز افزایش حدود ۸ درصدی نیز نشان داده است.  

خبر پتروشیمی     

ذکر این نکته ضروری است که پتروشیمی شازند تولید کننده متنوع ترین محصولات پتروشیمیایی در کشور است که دربین آنها محصولات انحصاری همچون دی اتیل هگزانول، وینیل استات مونومر و اتانول آمین ها وجود دارد. خوراک مصرفی مجتمع پتروشیمی شازند نیز از نوع مایع است که سبب می شود طیف وسیعتری از محصولات با ترکیب درصد نسبتا بالا در عملیات کراکینگ واحد الفین این مجتمع حاصل شود. در عین حال بالاتر بودن نرخ قیمتی خوراک مایع نسبت به خوراک گاز سبب می شود جهت کسب سوداوری بیشتر، امر فروش با وسواس قابل توجه جهت فروش با بالاترین قیمت کارکردی دنبال گردد.

 روابط عمومی پتروشیمی شازند،

منبع: پتروشیمی شازند
خبرنگار: فروغ کمال آبادی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها