|
کدخبر: 215338

خاموشی های زمستانه در راه است؟

نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از احتمال خاموشی های زمستان پیش رو درپی عدم تامین برق خبر داد.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص تدابیری که دولت و مجلس باید برای ورود به فصل سرما بیاندیشند، اظهار کرد: یکی از دغدغه ها و نگرانی های ایام سرد سال، تامین انرژی است؛ به گونه ای که به دلیل نا ترازی در تامین گاز در زمستان گذشته به مشکلاتی برخوردیم.

وی با اشاره به تعطیلی بخشی از واحدهای تولیدی و نیروگاه ها در سرمای سال گذشته، گفت: در زمستان سال گذشته حتی شاهد خاموشی برق بودیم و همین نگرانی برای زمستان پیش رو نیز وجود دارد.

نخعی ادامه داد: در آخرین جلسه با حضور سه وزیر نیرو، نفت و صمت در خصوص همین مسائل گفتگوهایی صورت گرفت.

تاکید ما در کمیسیون تولید حداکثری و جبران بخشی از ناترازی گاز در ایام پیش رو است و دوستان در مجموعه شرکت ملی گاز و وزارت نفت در حال برنامه ریزی درباره این مهم هستند تا ظرفیت حداکثری تولید گاز را امسال شاهد باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: ذخیره سوخت مایع برای نیروگاه ها باید تامین شود و این مهم در حال برنامه ریزی است و بدین منظور کمیته سوخت رسانی در وزارت نفت و با مشارکت وزارت نیرو تشکیل شده است.

نخعی ادامه داد: صادرات فراورده های نفتی چندین ماه تحت تاثیر این مسئله، متوقف بود تا نیروگاه ها پر شود و امروز به سطح قابل قبولی رسیده ایم و این روند باید ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم تولید حداکثری گاز در کشور گفت: با هماهنگی وزارت صمت، واحدهای تولیدی و صنایع انرژی بر باید ساعت کاری خود را به نحوی تنظیم کنند تا نیروگاه ها در کشور پایدار بمانند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها