|
کدخبر: 192749

وضعیت سدهای کشور چگونه است؟

ظرفیت کل مخازن سدها ۵۰.۵ میلیارد مترمکعب و درصد پرشدگی سدها درحال‌حاضر ۴۴ درصد اعلام شده است.

انرژی وضعیت سدهای کشور چگونه است؟

بر اساس آخرین آمار ورودی سدها در هفته جاری ۰.۱۷ میلیارد مترمکعب و در مدت مشابه سال آبی گذشته ۰.۴۲ میلیارد متر مکعب بوده همچنین خروجی سدها نیز در هفته جاری ۰.۶۹ میلیارد مترمکعب و در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱.۲۷ میلیارد متر مکعب بوده است.

میزان ورودی سدهای کشور ۴۷ درصد کاهش و میزان خروجی نیز ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته، علاوه بر این جم آب کل مخازن نیز نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته است.

در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، هرمزگان، تهران، سیستان و بلوچستان، گیلان و مرکزی شاهد کاهش بین ۲۵ تا ۷۵ درصدی حجم ذخایر آب سدها هستیم و تنها در استان بوشهر سد رئیس علی دلواری ۲۸با درصد افزایش و سد یامچی در استان اردبیل با ۲۳ درصد افزایش ذخیره نسبت به سال گذشته روبه‌رو است.

در سدهای حوزه دریاچه ارومیه شاهد کاهش ۲۴ درصدی در استان اصفهان شاهد کاهش ۲۳ درصدی و در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد کاهش ۶ درصدی در سد سلمان فارسی استان فارس شاهد کاهش ۱۹ درصدی ذخایر نسبت به سال گذشته هستیم.

موجودی آب سدهای پنجگانه تهران نیز ۶۳۲ میلیون متر مکعب بوده که ۵۱ درصد میزان پرشدگی این سدها اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد کاهش یافته است.

سد1

سد2

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها